Zeedag twee

9 oktober 2023

Na helaas wederom een onrustige nacht van mijn kant (last van mijn lijf) waren we toch weer vroeg wakker. De wekker is 1 uur vooruit dat scheelt in dat opzicht wel een beetje.

We schommelen ook redelijk heen en weer maar het is te doen hoor.

Toen we naar het ontbijt gingen bleek dat er vandaag alleen een brunch op het menu staat en daar waren we te vroeg voor.

Dus naar het buffet maar ja daar was iedereen! 4 rondjes gelopen om een plekje te bemachtigen, dat is wel een beetje drama hoor.

Daar wat gegeten, terug naar de kamer, spullen gepakt en op het dek wat drinken en over zee heen turen. Het is knap warm! 28 graden op zee en een 80% luchtvochtigheid. Kunnen we alvast wennen voor als we aan land komen laten we maar zeggen….. maar toch.

Aan het eind van de ochtend zijn we naar de hut gegaan en hebben lekker een uurtje op bed gelegen. Dat was echt even nodig. Na de lunch hebben we trouwens bijna hetzelfde gedaan. Ik heb buiten op het balkon gezeten, wat lezen, internetten en oogjes toe en over zee turen, heerlijk! Daar hebben we vakantie voor. Chantal heeft nog even lekker geslapen. Conclusie was: alle moeheid komt er gewoon nu uit, nu zijn we echt ontspannen en niets hoeft nu meer.

Richting het eind van de middag nog even een spelletje gedaan en toen op naar het hoogtepunt van de avond; de eerste dressy/gala avond :-).

In de make-up, jurken aan en gaan. We waren niet overdressed maar zeker niet under-dressed. Hebben heel veel complimenten gekregen van bemanning en mede-passagiers. Is toch heel leuk.

En het ziet er ook gewoon leuk uit als je andere mensen ziet die ook echt even iets netters aan hebben getrokken en een glittertje of mooie jurk/pak hebben.

We hebben, bijna nu al gewoonte, weer in de pianobar gezeten waar vanavond country muziek op het programma stond.

Veel kennen we niet, maar een aantal is ook voor ons wel bekende muziek.

Nu op tijd naar bed (en hoop echt dat ik nu eens goed doorslaap, want ben het wel zat, slaap nooit slecht!) want morgen moeten we op tijd op voor de excursie aan land. En ook wel weer fijn om even aan land te komen.

Fijne dag voor jullie vanaf de Nieuw Amsterdam!

Lieve groet

Debbie

1. Chantal:
    9 oktober 2023
    Was een luie dag overdag, heerlijk! Vanavond was erg leuk. In jurk met clutch, in de make-up en op onze hakken. 👠 👗💄
  2. Teus en Sijja:
    9 oktober 2023
    Goedemorgen dames. Dan inderdaad maar eens de komende nacht goed slapen. Maar wat leuk dat jullie in het middelpunt hebben gestaan. Gewoon genieten van de aandacht lieve groet Sijja en Teus tot morgen.😘🥳
  3. Conny de Ruiter:
    9 oktober 2023
    nu al zoveel beleefd, dat belooft nog wat! geniet ervan!
  4. Marja:
    9 oktober 2023
    Rusten op z’n tijd is altijd goed, daar hebben jullie vakantie voor
  5. Wim en Marianne:
    9 oktober 2023
    Goedemorgen Debbie en Chantal , wat fijn dat je weer in orde bent.
    En goed uitgerust kunnen jullie nu genieten van weer een mooie vakantiedag.
    Groetjes.
  6. Willy en John:
    9 oktober 2023
    Dat is vakantie, niets hoeft alles kan.
    Lekker toch.Heerlijk.
  7. Nellie:
    10 oktober 2023
    Lekker uitrusten. Ik mis wel de foto’s van de avondjurk, de make-up en de hakjes 😄
  8. Debbie Simons:
    10 oktober 2023
    Hi Nellie, de foto’s staan er als het goed is inmiddels bij. Meer algemeen en niet bij een verhaal, kan die namelijk alleen uploaden als ik aan land ben.
  9. Nellie:
    Gezien Debby, ziet er heel mooi uit 👍