Zeedag = relaxdag

Goedemorgen,

Zoals gister al aangegeven is het vandaag een hele zeedag ipv een halve.

Van onze stop op een eilandje, dat bij Colombia hoort, hebben wij niks meegekregen. Wij werden pas om 9 uur wakker dus hebben heerlijk uitgeslapen.

Na het ontbijt wilden een plekje buiten op het dek zoeken om te lezen. Maar toen wij eenmaal zaten begon het te regenen…. Dus maar naar binnen en in een bar wat gelezen en gedronken. Na de snelle lunch zijn we naar ons eigen balkon verhuisd. Qua temperatuur is het namelijk heerlijk. 28 graden en met een zeewind heel lekker. Maar het is net een herfstdag met die donkere luchten.

Ik heb nog wel wat in zee gespot! Vliegende vissen! Eerst dacht ik, dat zijn gekke vogels maar ze verdwijnen in het water. Toen even op Google ‘vliegende vissen’ opgezocht en ze bestaan en leken erg op wat ik zag, ben gelukkig niet gek :-).

Verder hebben we nog een spelletje gedaan en hebben we besloten om sushi te eten in het Aziatische restaurant aan boord. Was op het laatste moment, maar ja weer even wat anders. En zitten we daar; wie komen er de tafel naast ons zitten (maar hadden het eerst niet door) Bob en Caroline…. Wat een toeval want wij wisten het echt niet. En hadden hun vanmorgen aangeboden om donderdag met ons te gaan lunchen in een sjieker restaurant (op onze kosten dit keer) en als soort afscheid.

Toen ze ons eenmaal zagen moesten zij ook heel hard lachen. Na het eten, wat overheerlijk was, sushi met kreeft en st jakobsschelpen onder andere, hebben we weer, niet onverdienstelijk een gokje gewaagd.

Vanavond is het ook ‘orange party’ een soort Koningsdag aan boord. Overdag zagen we al wat mensen in Oranje maar vanavond ware het er genoeg. Ook her en der accessoires. Echt wel leuk om te zien! Er is een heuse disco (daar is verder niks Nederlands aan) helemaal Oranje omgetoverd en compleet met saucijzenbroodjes, bitterballen, Bosche Bollen (mini allemaal). Het personeel heet ook allemaal oranje accessoires en danst ook fanatiek mee. Heel gezellig. Na een dansje zijn wij weer bij gaan komen aan de pianobar waar de pianisten eerder op de avond van ons al een Holland accessoire hebben gekregen, waren ze wel blij mee en hebben het de hele avond opgehad.

Nu lekker slapen en morgen een ‘druk’ programma wat jullie dan wel weer lezen.

Fijne dag en tot morgen!

Debbie

1. Chantal:
    19 oktober 2023
    Zeker een relaxte Zeedag met heerlijke sushi en oranjeparty!! Ik wil ook van die oranje zwabbers onder mijn schoenen. 😂
  2. Wim en Marianne:
    19 oktober 2023
    Toch een gevarieerde zeedag op de boot.
    En Oranje dag ver van huis,leuk om zo mee te maken.
    Voor nu weer veel plezier.
  3. Teus en Sijja:
    Goedemorgen dame
    Oke de reis schiet al begrijp ik dus nog maar even niet aan denken 🧐 veel plezier voor vandaag lieve groet Sijja en Teus.❣️❣️
  4. Marja:
    19 oktober 2023
    Weer een leuke gevarieerde dag op zee 👌😁
  5. Ed Simons:
    19 oktober 2023
    Leuk om het plezier te kunnen lezen 😁
  6. Jan Willems:
    Veel plezier nog
  7. Willy en John:
    21 oktober 2023
    Alsof we er ook bij zijn, zie het helemaal voor me. Hartstikke leuk en gezellig.😉