Puerto Vallarta

10 oktober 2023

Na, jawel, een heerlijke nacht slapen :-), meren we aan in Mexico. Puerto Vallarta welteverstaan. Heerlijk warm en vochtig! 30 graden en een vochtigheidsgraad van 80%, maar ergens gelukkig geen zon want dan is het denk ik echt warm!

Hier hebben we een excursie om de old town te bezoeken en de highlights. Aan de kade staan allemaal gidsen klaar met de bordjes van de excursies en aansluiten maar. Een voor een vertrekken de groepen naar de bussen. Op het eerste gezicht dachten we nog; met de echte oude besjes valt het gelukkig mee. Maar ja dan zijn er altijd 1 of 2 die toch echt beter aan boord hadden kunnen blijven. 1 dame met wandelstok, langzaam als wat en met stok nog slecht ter been….. iedere keer daarop wachten en ook de route werd aangepast zodat het minder lopen was. Maar ja iedere keer de bus in en uit is ook een uitdaging.

Puerto Vallarta staat bekend omdat Elizabeth Taylor er heeft gewoond en er ook veel films zijn op genomen. De kathedraal is meer een kerk met veel poeha en goud. Verder staan er langs de kuststrook op de boulevard veen bronzen beelden, die zijn wel mooi. Maar verder; veel toeristen winkels, leerwinkels (ook souvenirs) en tequila. Prima, maar als je van alles 1 winkel hebt gezien, heb je het wel gehad. Verder is er niet heel veel bijzonders moet ik zeggen. Er zijn inderdaad best wat hoogteverschillen en met de bus zijn we een stukje nog buiten de stad gegaan, maar ook halverwege weer omgedraaid, best gek. Gewoon om de wat luxere huizen te laten zien. Was mooi, maar zou er niks kopen als ik het geld had.

Na een vlooienmarkt (wederom dezelfde winkels) bezocht te hebben zijn we weer richting schip gegaan. Om half 2 waren we weer aan boord. Daar dan ook maar lekker geluncht en heerlijk op het balkon gezeten, mensen zitten kijken en bij de afvaart om 4 uur over het water naar de bergen op de achtgrond zitten kijken. Heel rustgevend!

Vanavond weer lekker gegeten, Canadese Thanksgiving dus wij zijn met het menu meegegaan, kalkoen met vulling, en pompoentaart als nagerecht. Smaakte prima! De porties zijn niet groot dus iedere avond 3 gangen is geen straf.

Nog even in onze, inmiddels vaste pianobar, wat gedronken en daar met nog een Amerikaans stel zitten kletsen. Bob heet 3 jaar voor Unilever in Den Haag gewoond, dus vond het leuk dat wij Nederlandse waren (en de jongste volgens hem aan boord).

Nu op tijd naar bed en nog even lezen.

Morgen weer een dagje op zee.