Voor de storm uit

11 oktober 2023

We hebben weer prima geslapen en dat terwijl de zee een beetje onrustig was zelfs, maar het was te doen hoor!

We hadden weer een dag voor onszelf. Helaas is het zeer regenachtig vandaag. Dit komt omdat we, inmiddels orkaan, Lidia voor zijn en tropische storm Max net achter zijn. Van beide hebben we het weer aan het eind mee laten we maar zeggen. Dat is regen op zee.

Na een later ontbijt, wat overheerlijk was (eggs Benedict en toast aan mijn kant, pancakes voor Chantal) gaan we maar eens een plekje zoeken om te lezen dachten we.

Bij de eerste beste plek stonden ze Bingo kaarten te verkopen, OK dan doen we gezellig mee, haha daar ben ik wel van zoals de meeste van jullie wel weten.

Het grootste pakket met papieren kaarten maar ook een tablet, gaan we zitten. Daar gaan we; 4 rondes, 4 kansen en redelijke prijzen! Allemaal geld.

1e ronde geen prijs, 2e ronde; jawel Chantal prijs (op de automatische tablet), 3e ronde geen prijs, 4e ronde, jawel Chantal 2x bingo!! En nog 2 andere mensen dus die prijs moest in 4. Maar we hebben een lekkere winst gemaakt hoor en vooral veel lol. Hoe dan…… en Chantal maar zeggen; ik win nooit!

We hebben ons weer kostelijk vermaakt en besluiten maar eens in de luxe dining room te lunchen. Daar staat een Hollandse pannenkoek en een boterham kroket ook op het menu! Heel leuk en de obers wilden gelijk allemaal Nederlands met ons proberen te praten, zo lief!

Wij hebben alleen voor een club sandwich gekozen, was ook lekker.

Na het eten zijn we nog in een bar gaan zitten waar een veilig van kunst en sieraden werd gehouden…. Niet aan mee gedaan, want wij vinden het niet mooi en de bingo prijs was ook niet zo hoog dat we er nou geld voor over hebben.

Nog even in de hut een spelletje gedaan en opgefrist voor het avondeten. Maar omdat we niet heel veel trek hadden in weer een 3 gangen diner, hebben we wat bij het buffet gegeten. Was ook prima en de bemanning eet daar ook dus ook gelijk een ander sfeertje.

Na het eten hebben we het geluk weer gezocht, ditmaal in het casino. Chantal was er redelijk snel doorheen, ik heb afgesloten met een kleine 50% winst. De avond net nog even afgesloten met een potje Yatzee op de kamer en nu lekker slapen.

De zee is rustiger maar de buien blijven nog wel even. Hopelijk zijn ze morgen als we in Huatulco aankomen weg, maar de voorspellingen zijn wisselvallig.

Groeten vanaf de grote oceaan ter hoogte van Acapulco

Debbie

1. Chantal:
    Ja, ik neem jouw titel van Bingo Koningin gewoon een dagje van je over! 🥳
  2. Bianca:
    Geweldig!
    Niet saai dus op het schip en genoeg te beleven 😊
  3. Dennis:
    11 oktober 2023
    Zo jaloers op jullie. Voor ons qlweer zo lang geleden! Wij hebben wel de fout gemaakt een kunstwerk te kopen.... en inmiddels zijn we er al 3 verder 😅
    Heel veel plezier nog!!!

xD
  4. Wim en Marianne:
    11 oktober 2023
    Toch ook even fijn zo'n ontspannende dag op de boot.
    Groetjes en nog veel plezier.
  5. Teus en Sijja:
    11 oktober 2023
    Goedemorgen lieve damens reizigers. Lekker op zee en je geluk beproeven heel spannend allemaal. Ik ben vandaag in de Salon dus nu aan de slag. Weer een spannende dag vandaag lieve groet Sijja en Teus 🥳
  6. Willy en John:
    11 oktober 2023
    Zo te horen heb je de erfenis niet meer nodig. Kun je beter aan boord blijven en daar geld verdienen 😂😂😂
    We zijn blij dat alles goed verloopt, veel plezier nog en we wachten op het volgende verhaaltje .
    Groeten uit een zonnig Ittervoort
  7. Ed Simons:
    11 oktober 2023
    De spelletjes gekte leverde dan toch nog iets op. ch dat buitje regen gaat ook weer over wel spannend tussen twee orkanen op die grote plas in dat kleine bootje 🚢
    Groetjes
  8. Conny de Ruiter:
    11 oktober 2023
    Wat ben je heerlijk positief! Echt aan het genieten, zoals ik lees.
    Heel fijn om zo mee te lezen en te reizen.