Huatulco of toch niet

12 oktober 2023

Vandaag staat Huatulco op de planning. Na weer een nachtje lekker slapen waren we vroeg wakker. Onze excursie zou pas later gaan dus we hebben ook de tijd. Terwijl we nog lekker lagen te snoozen kwam de kapitein ineens om de hoek kijken met een huishoudelijke mededeling (dit hoor je via een luidspreker ook in je hut, dus dan ben je zeker wakker); hij heeft contact gehad met de havenmeester en er komt vanaf land een zware storm aan waardoor wij (samen met nog een cruiseschip) niet op de tijd dat we weg zouden gaan weg kunnen. Hierdoor heeft de kapitein besloten om niet aan te meren omdat dit te gevaarlijk is, en de havenmeester heeft ook de haven gesloten. Huatulco ligt namelijk in een baai en heeft 1 hele kleine aanlegsteiger (meer kan ik het niet noemen). Kortom, als daar 2 cruiseschepen aan liggen en het waait; dan hebben wij Hualtulco en 2 schepen gesloopt denk ik….. Jammer, maar veiligheid voor alles, dus een extra zeedag.

Gelijk alle bemanning natuurlijk druk (want ja die hadden een iets rustigere dag gepland waarschijnlijk), entertainment programma aanpassen, extra eten maken etc etc.

En wij op ons gemak maar gaan ontbijten. Daarna op het Lido dek (zonnedek) buiten gezeten, mensen bekeken en wat koels gedronken. Aan boord is het gewoon over de 30 graden!

Aan het begin van de middag hebben we op ons balkon gezeten (nu zijn we extra blij dat we die dus geboekt hebben), lekker over de zee turen (en helaas nog geen walvis gezien terwijl die er wel zijn), en dommelen. Daarna weer even een drankje gedaan aan dek, terrasje gepakt en aan het eind van de middag weer terug een spelletje doen.

Terwijl wij in ons spannende potje Yatzee zaten, kwam wederom de kapitein met een mededeling…… Vrijdag zouden wij naar Guatamala gaan. Zouden ja. De mededeling was dat er onrusten zijn ivm de presidentsverkiezingen en dat ondanks dat er wederom verkiezingen komen er nog steeds veel opstand, demonstraties en ook geweld is. Excursies kunnen niet doorgaan ivm wegblokkades en het niet hebben van brandstof in de auto’s, plus onze veiligheid zelf is ook niet gegarandeerd. Kortom, van hoge hand aan wal is besloten dat de kapitein er niet aan mag meren. MAAR er is wel al een alternatieve bestemming; Acajutla, El Salvador. Excursies worden nog allemaal geregeld en die kunnen we later weer boeken.

Moet je net, Chantal en mij hebben; OH maar dat is leuker, daar zouden we zelf nooit naar toe gaan!!! Haha leuke en spannende wending dus.

En tegelijkertijd moeten we ook lachen….. We zitten al 6 dagen aan boord en zijn wel te verstaan al 1 dag/halve dag aan land geweest. San Diego lagen we aan wal nog een halve dag en Mexico was ook niet een hele volle dag. Geeft helemaal niks natuurlijk, maar om de conclusie moesten we wel even gniffelen.

Vanavond zijn we nog luxer uit eten geweest. Wij hadden namelijk in de Pinnacle Grill gereserveerd, een steakhouse. Binnen is het nog meet kitch (hihi, spiegels, veel lampen en donkere tafels en stoelen). De kapitein en hoge bemanning zaten er ook te eten, dus wij hebben een soort van Captains Dinner gehad ;-). Maar wat hebben wij lekker gegeten! Ik had vooraf kreeftensoep en als hoofdgerecht Beef Tenderloin en kreeft dumplings. De lekkerste biefstuk die ik ooit heb gegeten, echt zo mals! Heerlijk!

Een nagerecht hoefden we niet meer want dit was echt een goed stuk vlees en we zaten helemaal vol. Een kopje koffie en een klein bonbonnetje na dan maar.

De avond hebben we weer afgesloten in de bar met een drankje en meelallen. Heerlijk.

Morgen gaan we hopelijk weer eens aan wal en kan ik ook weer wat foto’s plaatsen.

Groetjes

Debbie

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Chantal:
    12 oktober 2023
    Het was onverwacht een andere dag dan gepland maar zeker toch een topdag! 😍
  2. Teus en Sijja:
    12 oktober 2023
    Goedemorgen dames. Even wat vertraging maar gelukkig wel mooi weer en gezellig. Jullie vermaken je wel. Nog heel veel avontuur en reis genot en dan tot morgen lieve groet Sijja en Teus.👍❣️
  3. Ans en Peter Diemers:
    12 oktober 2023
    Wat een reisverhalen zeg en jammer dat jullie steeds door omstandigheden niet aan wal kunnen. Maar jullie worden wel lekker verwend aan boord met lekker eten en drinken. Geniet daar dan maar lekker van en hopen dat jullie alsnog ergens wel aan wal mogen. Veel plezier verder!!
  4. Marja:
    12 oktober 2023
    Jammer dat jullie niet aan wal konden, maar veiligheid voor alles, ik zal duimen dat de volgende aanlegplaats wel door kan gaan.
  5. Jan Willems:
    12 oktober 2023
    Onverwachte wending, maar het alternatief lijkt mij ook mooi, nog veel plezier daar
  6. Wim en Marianne:
    12 oktober 2023
    Hallo jullie tweetjes, beter op de boot amusement meemaken dan in de storm terecht komen!
    Nog veel plezier voor jullie.
  7. Gerrit en Monic:
    12 oktober 2023
    Hi meiden , jammer dat jullie nog geen walvissen gespot hebben maar wel dolfijnen zag ik op de foto. Lekker genieten vN al het lekkers aan boord.
  8. Ed Simons:
    12 oktober 2023
    Ach jammer, maar wel rustig zo daar is vakantie ook voor, toch. Wie weet welk avontuur er verder nog wel in het verschiet zit voor jullie.
  9. Nellie:
    13 oktober 2023
    Savety first, goede beslissing.
    Maar zo te lezen hebben jullie je prima vermaakt deze dag. Op naar de de volgende bestemming, El Salvador. Veel plezier