Yosemite Park

15 september 2018 - Coarsegold, Verenigde Staten

Eindelijk weer een wat koudere of frisse nacht en ochtend. We hoeven vandaag maar een klein stukje te rijden in vergelijking met de vorige dagen.

Maar wel een heel mooi stuk. Namelijk de Tioga pas naar en door het Yosemite park.

De pas is enorm hoog en op het hoogste punt zo een 3000 meter. Dus nog kouder maar oh zo mooi. Rotsen en hele grote stenen/granieten vlaktes met meren, bomen en prachtige blauwe lucht. Kortom we kijken onze ogen uit.

Op veel plekken gestopt en uiteindelijk in Yosemite valley aanbeland. Maar het is weekend en dit is ook een plek waar veel Amerikanen komen in het weekend om te wandelen of rotsen te beklimmen (je ziet ze ook onderweg aan de verticale wanden hangen).

Dus helaas geen parkeerplek en besloten door te rijden naar de camping. Deze is buiten het park dus weer omhoog en daarna weer naar beneden. Onderweg ook nog de resten van de recente bosbranden gezien. Verkoolde bomen in een laag van as, je rook het gewoon nog. En hier en daar ook nog opzettelijke restbrandjes.

Bochten waar we op een gegeven moment niet goed van werden en iedereen was blij dat we bij de camping aankwamen. De temperatuur was ook gelijk weer aangenaam.

Het is een prachtige en rustige camping met hele goede faciliteiten. We staan gezellig deur tegenover deur. En natuurlijk weer de bbq aangestoken en hout opgestookt. Morgen hebben we besloten een rustdag in te lassen. Wel lekker zo af en toe.

Nu nog lekker naborrelen en hopelijk lekker slapen in de rustige en gezonde buitenlucht.

Weltrusten!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Kim:
    16 september 2018
    Een rust dag is ook wel lekker.
    Geniet ervan!
    Zolang jullie maar op tijd bij het vliegtuig zijn volgende week
  2. Chantal:
    16 september 2018
    Prachtige route hoor! Die resten van de bosbranden zijn heftig om te zien. Nu lekker dagje niets, heerlijk hoor. Ook dat is soms genieten! Lieve groet!
  3. Rene en Ann:
    16 september 2018
    Een hele belevenis tot nu toe, mooie route ook maar nu even niet de auto in is ook lekker,geniet van t zonnetje op jullie rustdag en op naar de volgende locatie ,geniet ervan met z’n allen 😘
  4. Ans en Peter Diemers:
    16 september 2018
    Lekker een dagje rust na zoveel kilometers rijden. Even alle indrukken over je heen laten komen, want nu de laatste week in, dus geniet er nog maar van. Groetjes Ans en Peter
  5. Gerard:
    16 september 2018
    Heerlijk een rust dag . Mooie route , verhalen en fotos .Veel plezier de laatste week
  6. Cindy:
    16 september 2018
    Leuke dingen gedaan en gezien, lezen we, maar inderdaad een dagje niksen is ook wel lekker! Geniet ervan!!
  7. Jan Willems:
    16 september 2018
    Even een pas op de plaats en daarna weer mooie nieuwe indrukken opdoen
    Nog veel plezier .
    Groetjes Jan