San Francisco

20 september 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vanmorgen hebben we ons, bijna normale, ritueel weer gedaan. Ontbijten bij onze diner (Buttercup) en daarna door naar Bart. Zo heet de metro hier. Het was even uitpluizen hoe we een kaartje konden kopen maar het is gelukt en daar gingen we. 2 haltes verder konden we uitstappen.

Voor het ontbijt hadden we in de lobby bij het hotel al online kaartjes voor de hop-on-hop-off bus gekocht (scheelde weer ruim 40 dollar) en we konden al vrij snel in de bus stappen. Daar hebben we een deel van de stad weer gezien en nog wat plekken die we gister nog niet hadden verkend. Uiteindelijk kwam het hoogtepunt: over de golden gate!

Het was een stuk kouder en heel veel wind maar toch wel heel gaaf. Ondanks dat de Bay Bridge veel langer is en dubbeldeks is dit natuurlijk wel het icoon van de stad. En nee geen wolken ;-). Aan de andere kant zijn we uitgestapt en hebben we foto’s gemaakt. Daarna weer in de bus en uitgestapt in de buurt van Lombard street.

Daar zijn we een heel stuk omhoog gelopen (met veel tussenposes) en oh wat is het steil omhoog!!!! Uiteindelijk via het leuke stukje met hele scherpe bochten omlaag (maar dan over het voetpad met treden en reling). Daar maar na deze inspanning een kopje koffie gedaan met wat lekkers en daarna door naar China town.

Via China town zijn we weer teruggelopen naar het metrostation en van daaruit naar ons hotel. Bij het hotel aangekomen even opgefrist en lekker buiten gezeten en van het kaas/wijn uurtje genoten. Ook hebben we al in kunnen checken voor onze terugvluchten, dus dat scheelt morgen weer.

Als avondeten hebben we nog even een andere restaurant overwogen, maar nee, toch weer buttercup. Daar zijn steakes, nachos en meatloaf gegeten. Voor sommige nog een milkshake toetje na. De nachos waren zo veel dat we de restjes in hebben gepakt en op de terugweg aan 2 daklozen en hun honden hebben gegeven. Die waren er erg blij mee en bedankten ons vriendelijk. Bij het hotel loopt een rails over de weg, nou daar kwam nog even een lege goederentrein langs met zeker 100 wagons.... daar konden we even op wachten. Bij Ben en Jerry’s hebben een paar nog een ijs(je) gekocht want ja we moeten het goed afsluiten.

En daarna nog even op de kamer het ijsje opgegeten en koffie gedronken.

Inmiddels zijn de koffers ingepakt en kunnen we morgen wat langer slapen. Ook relaxed ontbijten als we rond de middag maar op het vliegveld zijn. We vertrekken weer om 3 uur deze tijd (12 uur ‘s avonds voor jullie).

Het volgende en laatste verhaal krijgen jullie dus nog als we hopelijk thuis zijn ;-).

Tot snel allemaal!!!!

XX

1. Annelies:
    21 september 2018
    Heel herkenbaar allemaal, wat is de tijd omgevlogen! Goede terugreis gewenst!
  2. Chantal:
    21 september 2018
    Klinkt als een prima afsluiter zo! Goede reis terug en bedankt alvast voor al je leuke verhalen. Wat een mooi avontuur van de Dutchees! Goede reis terug!
  3. Kim:
    Slaap lekker!
    En een fijne terug vlucht alvast!
    Dikke Kus van iedereen hier
  4. Johannes Sterkenburg:
    21 september 2018
    Ik vond het erg leuk de verhalen. Een hele goede en veilige terugreis.
  5. Wim en Marianne:
    21 september 2018
    Debbie bedankt voor de mooie verhalen van jullie vakantie.
    Wij wensen jullie een fijne en veilige terugreis .
    Groetjes voor alle Dutchees.
    Wim en Marianne
  6. Ans en Martin:
    21 september 2018
    goeie thuisreis voor jullie allemaal.
  7. Angelina en René:
    21 september 2018
    Bedankt voor alle mooie reisverhalen. Aan alles komt helaas een einde,maar jullie hebben mooie herinneringen opgedaan. Volgens mij hebben jullie flink genoten. Nu word het ook wel weer tijd dat mijn buurtjes ( The Boss and The wife of the Boss )terug komen. Ik wens jullie een goede terug vlucht en tot op Schiphol........de koffie zal ik klaarzetten.
    Angelina
  8. Cobie Lemmers:
    Goede reis terug!
  9. Rene en Ann:
    21 september 2018
    Wat hebben jullie er een mooie reis van gemaakt,geweldig om mee te lezen wat jullie allemaal beleefd hebben.En nu weer terug naar huis,we wensen jullie een goede vlucht,tot snel.
  10. Toon van Vorsselen:
    Goede reis terug
  11. Jasper:
    21 september 2018
    Goede reis! Tot snel allemaal!!
  12. Jolanda Puijk:
    21 september 2018
    We hebben genoten van de reisverslagen, foto's en waarschijnlijk thuis nog veel meer, ( Astrid ) 😂
    Maar eerst hele goede reis, en dan welkom in het natte winderige Nederland! Daar is het goed weer voor een warme chocomelk iplv ijs😂 ! Goede vlucht allemaal!
  13. Annemarie:
    22 september 2018
    Bedankt voor de leuke verhalen!! Goede terugreis!!!