San Fransisco

19 september 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vanochtend zijn we met zijn allen eerst gaan ontbijten in de diner om de hoek. Gelukkig weer met zijn allen. De zieken voelen zich iets beter (1 in ieder geval, de ander is nog niet helemaal fit). Maar na pancakes, wentelteefjes, roerei, toast en havermout kunnen we er allemaal weer tegenaan. We pakken de ferry die naast ons hotel stopt en die ons naar San Francisco brengt in ongeveer een half uurtje. We hebben ook prachtig uitzicht op de stad die zo langzaam dichterbij komt.

Vanaf de Ferry Building zijn we richting Pier 39 gelopen. Dit is een houten pier met veel winkeltjes en eettentjes dus we hebben daar lekker koffie gedronken en geslenterd en nog meer souvenirs gekocht. Aan het eind van de pier heb je uitzicht op Alcatraz, Golden Gate Bridge en de zeehonden die daar op vlonders liggen.

Na Pier 39 zijn we naar Fishermans Wharf gelopen. Op weg daarnaartoe genoeg zwervers en verslaafden gezien, die zie je overal. En vooral 1 hele rare; een vrouw (het had borsten, maar ineens ging die voor mama knielen en soort bidhouding aannemen, maar de broek zakte volledig af en tja daaronder was het een man + letterlijk een black hole :-). Oh wat hebben we gelachen. Maar die heeft een heel stuk voor ons gelopen, mensen lastiggevallen uit alles waar nog wat drinken in zat gedronken en van straat friet gepakt, maar ook ineens mensen aanraken (ons godzijdank niet) en hup weer door.... echt heel apart.

Vanaf Fishermans hebben we de cable car genomen naar Union Square, het chiquere centrum. Wel een ervaring natuurlijk de cable car en dan merk je echt wel dat de stad op veel heuvels gebouwd is.

Vanaf daar zijn we weer terug naar beneden, via het financiële district gelopen naar de ferry. Daar was het goed druk met alle forenzen die hun werkdag erop hadden zitten. Maar genoeg plek en we konden even lekker bijkomen. Bij terugkomst zijn we gelijk gaan eten want de lunch hadden we met het grote ontbijt overgeslagen. Weer in onze inmiddels vaste diner, want de kaart en keuze is reuze en het is een prima tentje. Als toetje hebben Linda, Astrid en ik ook nog een heerlijke Amerikaanse bananen, chocolade milkshake op.

In het hotel hebben we met zijn allen nog koffie gedronken en al wat foto’s van Nicolien bekeken op tv. Nu moe en voldaan onze mandjes in en alle stadsindrukken verwerken (en ook sommige dingen te vergeten) om morgen de rest weer te verkennen.

Liefs

1. Annemarie:
    20 september 2018
    Lekker genieten zo met z'n allen!! Passen al die souvenirs nog wel in de koffer?! 😉 Veel plezier nog!
  2. Chantal:
    20 september 2018
    Blijft een leuke stad op wat rare figuren na dan! Hahaha.
  3. Marian:
    20 september 2018
    Haha jullie maken leuke mooie en bijzondere dingen mee en soms ook gekke figuren hihi. Weer een ervaring rijker. Veel Plezier nog. xxx
  4. Wim en Marianne:
    20 september 2018
    Gelukkig zijn de Dutchees weer compleet.
    En nu maar weer genieten, maar wel opletten voor eigenaardige personen.
    O ja, Ed blijf wel in de buurt bij Marja, haha.
    Groeten voor allen.
  5. Jasper:
    20 september 2018
    Banaan het zal eens niet :DD laatste dagje! Tot snel allemaal!
  6. Jan Willems:
    21 september 2018
    Hee Deb . Jouw vader en jij kunnen toch wel omgaan met ''vreemde gasten''
    tenslotte tennis je er iedere woensdagavond mee . ha ha ha.

Nog veel plezier
    Groetjes Jan