Yosemite - Oakland

17 september 2018 - Castro Valley, California, Verenigde Staten

Vandaag is het onze laatste reisdag met de camper.

We zijn begonnen met een mooie binnendoorrit door de gouden heuvels laten we maar noemen. Hele mooie glooiende bergen met graan dat echt de kleur goud heeft. Veel bochtjes (weer) en heuveltjes (weer).

Daarna was het een stuk saai en gevaarlijke snelweg. Waarom gevaarlijk? Hier hebben ze betonnen wegen en door het vele en zware verkeer is het een en al rubber op de rechterbaan. Daardoor is het gewoon spekglad met alle olie en andere rotzooi erbij. Kortom de chauffeurs hadden nog een laatste zware taak.

Uiteindelijk zijn we de snelweg afgegaan bij Oakland en hebben we nog een aardige kronkelweg gereden omhoog naar de camping. Deze is in een soort nationaal park met allemaal eucalyptus bomen. Prachtig en echt in de natuur. Prima camping.

We hebben lekker weer pasta gegeten en alle restjes zo goed als opgemaakt. Bij het toiletgebouw wordt gewaarschuwd dat er Mountain Lions zitten en wat je moet doen als je er een tegenkomt. Ok spannend... het koelt snel af en zitten dus na het eten ook snel in de camper. Natuurlijk wel snel alle koffers ingepakt want morgenvroeg is het ontbijten en snel de camper aftanken en inleveren.

Als we op bed liggen horen we ineens een heel raar geluid. Dus linda en ikzelf snel omdraaien gordijn omhoog en kijken maar we zagen niks. Maar we weten bijna zeker dat het wel de mountain lion is geweest.....

Weltruste!

1. Jasper:
    19 september 2018
    Geen foto's van de Lions? :(
  2. Chantal:
    19 september 2018
    Wat gaat de tijd toch snel! Mountain lions, gaaf! Jammer dat je ze niet kon.