Camper inleveren - Oakland

18 september 2018 - Oakland, California, Verenigde Staten

Vanmorgen hebben we alle restjes opgegeten en daarna de rest weggegooid. En er zijn wel degelijk beesten rondom de camper geweest want bij de vuilnisbakken waren de resten salade eruit en lagen op straat, de appels weg en de wildcamera van Jo heeft veel foto’s gemaakt, maar we zien er nu niets op staan.....

Afijn, ingepakt en op pad naar de camperverhuur om alles in te leveren. Dit ging voorspoedig en het kantoor was ook prima, we hebben er met een bak lekkere koffie zitten wachten op de taxi. Duidelijk vermeld dat we 8 volwassenen zijn met veel bagage. Komt eindelijk de taxi is het 1 auto en de chaffeur in volle overtuiging dat het gaat passen..... prima joh. Nou niet dus. Dus afgesproken dat hij eerst de eerste brengt en daarna de anderen op gaat halen. Maar goed de sfeer was niet best en gelukkig waren we zo slim om te zeggen dat de tweede ploeg pas zou betalen. Hij was er niet blij mee maar ja anders zouden zij daar misschien staan. En gelukkig dat we dat hadden gedaan want ploeg 1 was nog niet afgezet of werden gebeld, Er stond een tweede taxi die zei dat de eerste hem had gebeld.... niet dus. Wat bleek; er waren er gewoon 2 gebeld maar die eerste dacht ik neem het er van.... Onderling hebben ze het uit kunnen zoeken ;-).

Bij het hotel konden we nog niet inchecken maar hebben we een rondje gelopen want er zitten veel eettentjes. Bij het restaurant van het hotel uiteindleijk heerlijk geluncht en daarna konden we inchecken. Prima kamers en vooral lekkere bedden (hopen we).

Er is een shuttlebusje en daarmee zijn we naar het centrum van Oakland gegaan. Er is eigenlijk niks dus het hele eind teruggelopen maar was een prima wandeling. Wel veel zwervers, maar dat zal in San Francisco erger worden denk ik. Daarna terug naar het hotel en gerelaxed en van het kaas/wijnuurtje genoten. Helaas niet allemaal want Cees en Nicolien voelen zich niet lekker. Uiteindelijk zijn zij ook niet mee gaan eten. Echt ziek dus.

Debbie en Linda zijn nog met de shuttlebus naar een drogist gegaan om medicijnen te kopen en op aanraden van de chauffeur ook kippensoep gehaald. Dat afgegeven bij de zieken en daarna naar de rest om in een diner heerlijk te eten. Nu moe maar voldaan op de kamer en lekker slapen. Hopen dat morgen iedereen zich beter voelt en we San Francisco kunnen gaan verkennen.