Grand Canyon - Las Vegas

12 september 2018 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Na weer een onrustige nacht (wat zou het toch zijn hier) zijn we vroeg op. Lekker ontbeten met pancakes, broodje en eitje en daarna op pad.

Een lange route met veelal snelweg. Veel wind onderweg en met zo een grote wagen is dat behoorlijk pittig af en toe. Desalniettemin een mooie rit. Door veel bergen en het landschap is iedere keer weer anders. Langzaam wordt het warmer en ook meer woestijn. Soms saai, soms ook weer mooi.

We hebben nog een klein stukje Route 66 gereden en zijn bij het plaatsje Seligman gestopt. Waarom? Hoer doet het je nog een beeetje aan vroeger denken, oude auto’s, motels en vooral heel veel toeristische siuvenirs en zooi:).  Leuke tussenstop en op deze route hoort het er gewoon bij natuurlijk.

Iets verderop even bij een tankstation getankt en een broodje gekocht. Die in de camper met airco opgegeten want oh wat is het warm!

Daarna door en uiteindelijk doemde ineens voor ons Las Vegas op.

De camping snel gevonden en ziet er meer dan prima uit! Daarna snel spullen gepakt, uitgevogeld hoe we naar oud Las Vegas (Freemont street) moesten komen en daarheen met de bus.

Eenmaal daar (na ruim 40 min) even snel heen en weer gelopen maar niemand vond het echt leuk of voelde zich op zijn gemak met alle rare snuiters daar. Dus weer terug en naar de nieuwe, huidige Strip gereden. Daar eerst wat gegeten en daarna wat hotels (Wynn, Palazzo en Venetian) bezocht. Iedereen weer zijn ogen uitgekeken naar het pracht en het praal. Wat een luxe en uiteraard ook een aantal een gokje gewaagd. En niet geheel onverdienstelijk. In 5 minuten of wel winst of weer gelijk. Maar de ingezette bedragen waren niet hoog ;-)

Moe maar voldaan terug met de bus naar Mandalay bay (een laatste hotel op de strip) en van daar met de taxi naar de camping. Dat is aanzienlijk goedkoper namelijk. Nog even de dag geëvalueerd en nu lekker naar bed, morgen proberen uit te slapen en dan heel de dag: Viva Las Vegas!!

Weltrusten!!

1. Johan van der Velde:
    13 september 2018
    Ik had je wel kunnen vertellen dat je in het oude gedeelte van las Vegas niet moet zijn maar wel leuk om er te zijn geweest
    Het nieuwe gedeelte is heel indrukwekkend en ook heel mooi veel plezier er nog
    Johan van de velde
  2. Annemarie:
    13 september 2018
    Leuk om jullie zo te vullen adhv de verhalen!! Veel plezier nog en veel "gok"geluk!!
  3. Jasper:
    13 september 2018
    Ben benieuwd naar de verdiensten in het casino :D veel plezier!!!
  4. Ans en Peter Diemers:
    13 september 2018
    Weer genoeg meegemaakt zo te lezen, maar voor fam. Simons ook veel bekende plekken denk ik. Nu in Las Vegas, leuk hoor. Veel gokplezier!
  5. Brian en Tessa:
    13 september 2018
    Heel leuk om dit zo te volgen.
    Heel veel plezier nog allemaal!!
  6. Rene en Ann:
    14 september 2018
    Zal wel goed vertoeven zijn daar, even een miljoentje bij elkaar gokken en dan weer verder met een big smile. Het is nu nog nacht bij jullie dus droom maar lekker van Dagoberts geldpakhuis,