De eerste dag - de reis

1 september 2018 - Commerce City, Verenigde Staten

Vandaag is het dan eindelijk begonnen, het grote avontuur, onze roadtrip door de USA!

Voor de meesten liep de wekker af rond 04:00 om daarna bij Ed en Marja te verzamelen. Van daaruit zijn we met zijn allen richting Schiphol gebracht door Rene die zo vriendelijk was om ons weg te brengen.

Eenmaal aangekomen op Schiphol ging het voorspoedig, snel inchecken, nog sneller door de security en daarna maar eens ff op het gemak een broodje eten met een bakkie erbij.

Onze vlucht naar Zurich ging ook vrij snel. We zaten in een mooi nieuw toestel en Astrid heeft haar vuurdoop met vliegen goed doorstaan. Op Zurich was het ook weer prima! Rustig en voor we het wisten stonden we ook daar weer bij de juiste gate. Eenmaal in het vliegtuig kregen we te horen dat juist op dat moment dat wij klaar waren met boarden er voor een luchtshow van het leger geoefend moest worden en het luchtruim een uur dicht was...... dus een uur vertraging.

Onderweg was de verzorging top! Constant eten, drinken, snacks etc etc. Maar oh wat hadden wij allemaal lastige mensen om ons heen ;-). Afijn, bijna bij Denver; ja hoor ook daar de luchthaven gesloten vanwege slecht weer!

Dus 160 km voor Denver mooie achtjes gedraaid en uiteindelijk weer door en landen.... nou ja dat was een pittige, door het slechte weer werden we aardig heen en weer geschut en waren we allemaal heel blij met beide voetjes weer op de grond te staan.

En wat bleek, we hadden echt geluk, als het 15 min langer had geduurd hadden we uit moeten wijken en waren we geland in Palm Springs (en das echt niet naast de deur) omdat de kerosine op was.

Gelukkig konden we snel het vliegtuig uit en qua abonnement op rust en snelheid hadden we ook hier op het vliegveld weer geluk! Snel door de douane en geen problemen, koffers waren er ook al snel en allemaal ;-).

Daarna de shuttle naar het hotel gezocht en daar even moeten wachten. Prima hotel, en gezamenlijk nog even een drankje gedaan om daarna kapot maar voldaan onze bedjes op te zoeken!

Morgen kan de echte trip beginnen!