Zeedag op weg naar Costa Rica

15 oktober 2023

Vandaag konden we weer uitslapen, na ja dan is het nog 8 uur hoor. Dus op tijd wakker, want je hoort toch geluiden in de gang.

Het ontbijt was in het buffet restaurant. Want in de grote eetzaal was alleen een brunch.

Prima natuurlijk, het nadeel is alleen wel dat het zo druk is…. 2 rondjes lopen om een plekje te vinden. Maar goed, ook dat is weer gelukt! Na het ontbijt wilde we lekker buiten zitten om een boekje te lezen maar het regende. Dat is het nadeel van deze tijd; regenseizoen. En ook op zee heb je dan felle buien. Dan maar binnen in een bar een lekkere stoel zoeken, en dat hebben we ook gedaan en daar lekker een paar uurtjes zitten lezen. Wat naar mensen kijken en af en toe ook begroet worden natuurlijk. Inmiddels ken je al wat mensen en zij kennen jou :-).

Aan het begin van de middag zijn we naar de hut gegaan en daar heb ik op het balkon ook nog lekker zitten lezen en dommelen. Heerlijk. Van de zeegeluiden val je ook snel in slaap! De zee is heerlijk rustig en we kabbelen bijna er doorheen.

Om 18 uur hadden we met Caroline en Bob afgesproken om te eten, dat is vroeg voor ons en het is ‘dressy’ avond, dus de nette kleding moet weer uit de kast. Lekker tutten en op weg naar het restaurant weer de statieportretten laten maken. Caroline en Bob kwamen ook en wilde ook met ons op de foto. Haha hele rapportage hangt er morgen van ons! De fotograaf dacht dat we met vader en moeder op de foto gingen hihi

In het restaurant werden we hartelijk onthaald en Bob, met zijn humor, had gister al gevraagd of een van ons niet bijna jarig is…. Uhm ja ik als we net thuis zijn. Dus hij heeft aan het restaurant doorgegeven dat ik jarig ben ;-). Iedereen mij feliciteren. We hebben heerlijk gegeten (weer de biefstuk), en aan het eind kreeg ik een taart van chocolademousse namens bemanning en kapitein voor mijn verjaardag. En hij was lekker (beetje erg veel voor 4 personen) en dat zeg ik (en Bob) die je niet heel blij maakt met dit soort chocolade toetjes.

Na het eten in de bar nog gezellig zitten kletsen en wat gedronken. En nu redelijk op tijd naar bed.

Morgen meren we vroeg aan in Costa Rica en staat al vroeg een excursie op het programma dus de wekker gaat op tijd.

Lieve groet

Debbie

1. Cindy:
    Haha, leuk! Gefeliciteerd (alvast). 😘
  2. Nicolien en cees:
    15 oktober 2023
    Ja gefeliciteerd dan maar vast 🤣
  3. Teus en Sijja:
    15 oktober 2023
    Goedemorgen jarige job ha ha. Alles loopt naar wens zo te horen. Dat is super fijn voor jullie. En wat leuk van die mensen van het merwedepark . Misschien 🤔 hebben wij ze ook wel eens gezien wel toevallig allemaal. Voor vandaag weer een fijne vakantie dag gewenst. Liefs Sijja en Teus tot morgen ha ha
  4. Ed Simons:
    Feliciteer Bob maar met de verjaardag van zijn stiefdochter 😉
  5. Johan van der Velde:
    15 oktober 2023
    Heerlijk om je verhalen te lezen en wat je tot nu al heb meegemaakt wel gelezen dat je tot rust kom op deze reis en veel geniet op deze reis
  6. Willy en John:
    15 oktober 2023
    Haha, dan. Dan ben je toch een keer voor mij jarig. gefeliciteerd.