Op naar de boot

7 oktober 2023

We waren weer lekker vroeg wakker vanochtend, 6 uur zo ongeveer! Haha als je het moet om te werken, kom je je nest niet uit, maar heb je vrij is het geen probleem :-).

Voordeel van zo vroeg wakker zijn is dat je alles op je gemak kan doen. Dat dus ook gedaan en met name de koffer zo vol mogelijk gestopt om zo min mogelijk als handbagage aan boord mee te nemen.

Dat viel niet tegen! Koffer past net aan dicht maar het past weer.

Op naar het ontbijt en wat denk je; we stappen de ‘buitenlift’ in en recht voor onze neus ligt de boot :-) en dus ook tijdens het ontbijt mooi uitzicht erop.

Na nog even relaxen besluiten we uit te checken en de weg over te steken naar de cruiseterminal. Daar worden we met een hele vriendelijke glimlach ontvangen en doorverwezen. Koffer afgeven en naar de security. Daar staat een redelijke rij en we staan voor we het weten ook tussen de Belgen. Die hebben met ongeveer 46 man een groepsreis. Geen idee waarom je op cruise met een groepsreis gaat, maar goed. Door de security (alles wordt gecheckt op wapens, explosieven etc) en dan naar de ‘incheck’ dat was snel, even een foto maken voor het pasje en wachten tot je boarding groep wordt opgeroepen. We hebben denk ik 5 min gezeten en we konden al gaan. Dat was destijds bij Costa wel ff anders, daar hebben we uren gezeten.

Natuurlijk even de welkomst foto gemaakt (geen idee nog hoe die eruit ziet) en op naar het schip. De hutten waren al klaar dus we konden er zo naar toe. En hij valt niet tegen! Ff smalletjes maar helemaal fijn en prima.

Daarna lunchen. Daar was het stervensdruk maar we hebben een plekje gevonden. En wat een eten! Alles wat je kan bedenken. Vol verbazing hebben we naar alles zitten kijken en als je aangesproken wordt door iemand van ongeveer 60 dat ze blij zijn ook nog meer ‘jongere’ mensen aan boord te zien, dan kan je het gemiddelde hier voorstellen. Echt oude mensen! En echte Amerikanen! Ff schakelen maar tegelijkertijd ook heel lachwekkend.

Na de lunch moesten we ons melden bij het verzamelpunt voor geval van nood, daar snel een uitleg gekregen en terug naar de hut om daar de verplichte veiligheidsinstructie te zien. Ook wel anders (en efficiënter) dan bij Costa.

De koffers waren inmiddels ook al binnen dus die uitgepakt en de hut ‘ingericht’. En nu lekker dorst en naar boven wat drinken. De kapitein heeft zich ook gemeld, een Nederlander. Grappig. En ik moet zeggen, het ‘hogere’ personeel daar zijn er wel meer Nederlanders van. Ook het schip vaart onder Nederlandse vlag.

Met iets vertraging vertrokken we dan uit San Diego. Prachtig uitzicht over de stad en in de verte vanaf de oceaan kwamen wolken over de bergen. Dat werd later ook echt mist, want zodra we op het open water waren zagen we niks meer en was het 10 graden koeler. Op naar een douche dan maar.

Ook die was lekker hoor. En er werd al snel op de deur geklopt door onze schoonmakers met de vraag of we nog iets nodig hadden en op welk tijdsstip we gingen eten zodat ze ongeveer weten wanneer ze de hut ‘s avonds schoon kunnen maken. En s morgens doen ze dat ook tussen 10 en 14.

Inmiddels was het na 7 uur dus op naar het eten. Daar een tafel toegewezen gekregen en een uitgebreid menu. Wat hebben we heerlijk gegeten zeg! 3 gangen maar geen overdreven porties en oh zo lekker. Leuk met Delfs Blauwe bordjes voor het brood. De Nederlands tinten zie je overal. Zelfs een brons beeld van onze Bea in de gang :-).

Na het eten zijn we in een van de lounges gaan zitten en hebben genoten van 2 muzikanten op piano die leuke liedjes speelden en zongen, heel goed. En lekker een drankje gedaan. Inmiddels is het bijna half 12, zo laat hebben we het nog niet gemaakt. Dus oogjes toe en op naar een nieuwe dag met hopelijk geen mist meer en een beetje zon want de komende 2 dagen varen we alleen maar.

Groetjes

Deb

ps de foto’s komen later, die kunnen met de wifi aan boord niet worden geladen

1. Cindy:
    7 oktober 2023
    Leuk om te lezen, dames! Behouden vaart gewenst.
  2. Chantal:
    7 oktober 2023
    Yes, we zijn onderweg. Wat een verwennerij!
  3. Teus en Sijja:
    7 oktober 2023
    Goedemorgen Morgen Damens. Wat een avontuur allemaal. Wat is de naam van het schip 🚢? Voor jullie weer een fijne dag vandaag . Wij vinden het heel leuk om jullie verhaal elke morgen binnen te krijgen hoor. Maar dan weer tot morgen gr.🥰🥰🚢
  4. Marja:
    7 oktober 2023
    Heerlijk om te lezen allemaal. Wat een luxe. Ik verheug me al op onze cruise in het voorjaar, weten we toch al een beetje hoe het er aan toe gaat. Veel plezier verder
  5. Willy en John:
    Ja, als je 40 bent is 60 of 60 plus wel heeeel oud🤪
    Blij dat het goed bevalt, zijn benieuwd naar de foto’s op het water en van het schip.
  6. Ed Simons:
    7 oktober 2023
    Lekker toch zo krijg je nog zee benen
  7. Ans en Martin:
    7 oktober 2023
    Mooi en laten jullie je maar lekker verwennen
  8. Nicolien en cees:
    7 oktober 2023
    heel leuk dan zitten wij goed tussen de bejaarden in het voorjaar ha ha
  9. Wim en Marianne:
    7 oktober 2023
    Fijn dat jullie het naar jullie zin hebben.
    Geniet er dan met volle teugen van.
  10. Gerrit en Monic:
    7 oktober 2023
    Dus jullie zijn de jonkies aan boord?? Have fun .....