Puntarenas Costa Rica

16 oktober 2023 - Puntarenas, Costa Rica

Vanmorgen moesten we weer met de wekker wakker worden want om 8:10 werden wij verwacht om ons te melden voor de excursie.

Op het programma stond een boottochtje door de mangrove op het programma. Een uur rijden met de bus (een die hier zeker niet door de keuring zou komen, gok dat de schokdempers het niet meer deden of de vering en as hingen er onderuit…. Achterin voelde je namelijk af en toe de bus van links naar rechts over de carrosserie gaan). Maar goed ik schrijf het verhaal, dus we leven nog.

Aangekomen (en als eerste bus ook fijn) hele nette wc’s en gelijk de boot in. Een leuke gids en binnen 2 minuten al een grote krokodil. Verder hebben we er nog heel veel meer gezien en ook baby’s. Naast de krokodillen hebben we veel soorten reigers gezien, lepelaars, ooievaars, kleine vogeltjes,krabbetjes, brulapen en natuurlijk de mangrove en het mooie groen zelf. Prachtig gewoon en genoten dat we hebben!

Heel bijzonder ook dat we dicht bij de zee konden komen, dan zie je de hoge golven, strand en zelf zit je in de rustige mangrove. Helaas was het na 2 uur tijd om weer in de bus te stappen naar het schip.

Aangezien wij met het schip in/aan een kleine plaats liggen met strand, zijn wij daar later op de dag nog heen gelopen. Het is zondag dus de mensen zelf genieten ook van het zand. Dat is hier zwart ivm alle vulkanen. En wederom vriendelijke mensen die je begroeten (en bekijken haha) en ook veel souvenirs tentjes. Het leven is hier best zwaar, de mensen hebben niet veel, maar zijn oh zo trots op hun prachtige land. En terecht, zo groen heb ik het zelden ergens gezien, overal waar je kijkt.

Op het schip hebben we een komedie-show gezien, was wel goed en echt grappig. Daarna in de bar wat gedronken maar het was erg saai. Overal was het erg still. Het is duidelijk een langere dag aan wal geweest en iedereen is moe.

Wij gaan nu slapen, morgen gaat de klok weer een uur vooruit, maar hebben we ook weer een zeedag dus kunnen we weer relaxen en hopelijk van de zon gaan genieten.