Puntarenas Costa Rica

16 oktober 2023 - Puntarenas, Costa Rica

Vanmorgen moesten we weer met de wekker wakker worden want om 8:10 werden wij verwacht om ons te melden voor de excursie.

Op het programma stond een boottochtje door de mangrove op het programma. Een uur rijden met de bus (een die hier zeker niet door de keuring zou komen, gok dat de schokdempers het niet meer deden of de vering en as hingen er onderuit…. Achterin voelde je namelijk af en toe de bus van links naar rechts over de carrosserie gaan). Maar goed ik schrijf het verhaal, dus we leven nog.

Aangekomen (en als eerste bus ook fijn) hele nette wc’s en gelijk de boot in. Een leuke gids en binnen 2 minuten al een grote krokodil. Verder hebben we er nog heel veel meer gezien en ook baby’s. Naast de krokodillen hebben we veel soorten reigers gezien, lepelaars, ooievaars, kleine vogeltjes,krabbetjes, brulapen en natuurlijk de mangrove en het mooie groen zelf. Prachtig gewoon en genoten dat we hebben!

Heel bijzonder ook dat we dicht bij de zee konden komen, dan zie je de hoge golven, strand en zelf zit je in de rustige mangrove. Helaas was het na 2 uur tijd om weer in de bus te stappen naar het schip.

Aangezien wij met het schip in/aan een kleine plaats liggen met strand, zijn wij daar later op de dag nog heen gelopen. Het is zondag dus de mensen zelf genieten ook van het zand. Dat is hier zwart ivm alle vulkanen. En wederom vriendelijke mensen die je begroeten (en bekijken haha) en ook veel souvenirs tentjes. Het leven is hier best zwaar, de mensen hebben niet veel, maar zijn oh zo trots op hun prachtige land. En terecht, zo groen heb ik het zelden ergens gezien, overal waar je kijkt.

Op het schip hebben we een komedie-show gezien, was wel goed en echt grappig. Daarna in de bar wat gedronken maar het was erg saai. Overal was het erg still. Het is duidelijk een langere dag aan wal geweest en iedereen is moe.

Wij gaan nu slapen, morgen gaat de klok weer een uur vooruit, maar hebben we ook weer een zeedag dus kunnen we weer relaxen en hopelijk van de zon gaan genieten.

Groetjes

Debbie

1. Chantal:
    16 oktober 2023
    Was een geweldige dag in Costa Rica. Heel fijn om weer even terug te zijn.
  2. Cindy:
    16 oktober 2023
    Was een avontuurlijke dag, lees ik! 🚌🐊
  3. Wim en Marianne:
    16 oktober 2023
    Het was dus een mooie gevarieerde vakantie dag.
    Met een natuur, heel anders dan in ons land vol met stenen.
    Veel plezier weer!
    Groetjes van ons.
  4. Teus en Sijja:
    16 oktober 2023
    Hoi Debbie en Chantal. Wat fijn dat jullie zo geweldig genieten. En dan nog wel van krokodillen het moet niet spannender worden. Voor de nieuwe dag weer heel veel plezier 🤣 en een lekkere dag aan boord. Groet Sijja en Teus tot morgen.❣️❣️❣️
  5. Marja:
    16 oktober 2023
    Heerlijke dag weer geweest en nu weer tijd om te relaxen. Enjoy jullie per slot van rekening vakantie
  6. Ed Simons:
    16 oktober 2023
    Klinkt super te zijn geweest ben benieuwd naar de foto's. 🐸🐊
  7. Ans en Martin:
    Geniet maar van jullie behoorlijk avontuurlijke reis. Groetjes Ans en Martin. O
  8. Nicolien en cees:
    16 oktober 2023
    Weer mooie foto's en een mooie dag leuk krokodillen (op afstand) en mooie jurken dames 👍👍👍👍
  9. Jan Willems:
    16 oktober 2023
    Whoo wat een indrukken zullen jullie opgedaan hebben!!Nog veel plezier!!!