Op weg naar het Panamakanaal

17 oktober 2023

Er stond weer een zeedag op het programma en dan kunnen we een beetje uitslapen :-).

Na een later ontbijt zijn we op het Lido (zonnedek) neergestreken op een ligbed. De zon kwam snel naar voren dus ook maar onze badpakken aangetrokken om toch een kleurtje te krijgen. En smeren uiteraard, want we hebben toch al een aantal keren aardige tomaten langs zien komen…..

Na de lunch betrok het en werd door de bemanning ook al het een en ander afgedekt. Wij hebben het even aangekeken maar bij de eerste spetters zijn wij lekker naar ons eigen balkon vertrokken. Daar lekker zitten lezen en dommelen en ook naar de toch wel redelijk veel vrachtschepen zitten kijken. Het is duidelijk dat wij in de buurt van het Panamakanaal komen.

Bij het eten vanavond hebben we nog even met mensen uit Victoria, Canada zitten kletsen en daarna zijn we even het casino in gegaan voordat we naar de show gingen kijken. In 15 minuten heb ik mijn inzet verviervoudigd :-), ging goed op de automaat haha, nou was de inzet zeker niet hoog en kan er nog geen nieuwe cruise van boeken hoor! De show waren 4 zangers die een soort meadly’s doen van oudere en moderne muziek met een boyband sausje. Ze zijn goed, maar soms is het gewoon wat veel bij elkaar.

Na de show nog een drankje gedaan in de pianobar en nu vroeg naar bed.

Morgen om 5.30 zijn we namelijk bij het Panamakanaal en de verwachting is dat we om 6.30 door de eerste sluis gaan. Dat is een groots gebeuren en alle dekken op de boeg (zijn normaal gesloten) worden geopend zodat je goed kan kijken. En heel de dag zal er ook uitleg gegeven worden over de gang van zaken en dieren die we kunnen zien of die gezien worden.

Kortom vroeg op en een lange dag want om 16.30 staat de laatste sluis op de planning.

Fijne dag voor jullie!

Lieve groet

Debbie

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Chantal:
    Wat een relaxte dag was dit!! Lijkt wel vakantie. 😂
  2. Nicolien en cees:
    17 oktober 2023
    Hoop dat het goed gaat door panamakanaal en geen file🤣en verwacht weer mooie foto's veel kijkplezier
  3. Teus en Sijja:
    17 oktober 2023
    Goedemorgen lieve damens. Dat wordt weer spannende dag voor jullie. Maar jullie zijn gisteren goed uitgerust dus dat moet kunnen. Dan maar volop genieten van al die spannende indrukken. Heel veel plezier met elkaar vandaag. Groet Sijja en Teus .👋👋👋
  4. Conny de Ruiter:
    17 oktober 2023
    Complimenten voor je verhalen, echt zo goed geschreven! Fijne dag. Door het Panama kanaal varen is toch redelijk uniek! Veel plezier 🫶
  5. Marja:
    Spannend dat Panamakanaal, ben benieuwd naar de foto’s. Veel plezier alvast 🫶
  6. Ed Simons:
    17 oktober 2023
    Inderdaad vrij uniek om zelf door het Panamakanaal te varen. Zal wel iets ruimer zijn dan het Merwedekanaal hier.
  7. Wim en Marianne:
    17 oktober 2023
    Na een ontspannende dag,nu een spannende vaart door het Panamakanaal.
    Geniet ervan.
    Groetjes van ons.
  8. Ans en Peter Diemers:
    17 oktober 2023
    Heel leuk om jullie zo weer te volgen op jullie cruise. Ik ben benieuwd hoe jullie het ervaren om door het Panamakanaal te gaan, Peter vond het destijds ook een hele belevenis. Leuke reis verder!