Bryce Canyon - Zion

9 september 2018 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Vanmorgen zijn we weer onze, inmiddels standaard, routine gestart. Ontbijtje maken, samen eten, opruimen en wegwezen. Vandaag naar Zion National Park.

De eerste kilometers waren terug over de weg die we gister hebben gereden. Daarna was het een mooie weg eigenlijk dwars door Zion heen. Je slingert door de prachtige rode rotsen in verschillende lagen. Je vraagt je werkelijk af hoe dat zo kan ontstaan. De route ging door 2 tunnels door de rotsen heen waarvan de laatste tunnel afgesloten werd en eenrichtingverkeer van gemaakt werd. Zo kunnen de campers namelijk in het midden rijden (want die zijn breed en de tunnel is uit de rotsen geslepen.

Onderweg natuurlijk veel gestopt en gefilmd. Eenmaal bij het visitorscentrum begon de drukte echt. Er was nergens een parkeerplek en parkeren moest buiten het park. Maar onze campers konden we niet kwijt!! uiteindelijk hebben we besloten om 1 camper door te rijden naar de camping. Familie Simons is al 2 keer in Zion geweest en vond de warmte wel goed en heeft de middag bij het zwembad doorgebracht. De rest van de groep is teruggereden en heeft de camper uiteindelijk na toestemming bij een tankstation mogen zetten en zijn met de shuttle het park in geweest. Het was druk en warm maar het bezoek waard.

Bij het zwembad op de camping was het ook nog spannend waar een ongenodigde gast, waarschijnlijk onder invloed van drugs, gasten een beetje lastig viel en uiteindelijk door de politie is meegenomen en haar auto is weggesleept. En ja mensen hier, in de middle of nowhere, is de politie er binnen 20 minuten hoor..... vraag ons niet hoe, maar het is zo.

Aan het eind van de middag is de rest van de familie ook het zwembad ingedoken, het is ook 37 graden! Daarna lekker gerelaxt en weer de bbq aangestoken. Net voor de bbq zijn de dames naar het smores festijn van de camping gegaan om daar met anderen smores te maken en te eten ;-). Daarna echt gegeten en zelf nog eens het festijn over gedaan :-). De avond afgesloten met een drankje en weer op tijd naar bed, want morgen is een lange reisdag.

Groetjes!!

1. Chantal:
    10 september 2018
    Hi meis, 37 graden is puffen weer!
    Wat maken jullie allemaal mooie dingen mee weer zeg. Heerlijk om te lezen. Wij zijn hier inmiddels druk aan het feesten. 😁
  2. Wim en Marianne:
    10 september 2018
    Hallo Debbie, Dat is dan weer even wennen, aan die temperatuur.hier 22graden.
    Wat een mooie foto,s! En zo krijgen wij hier ook een indruk van de natuur.
    Groetjes van ons.
  3. Rene en Ann:
    10 september 2018
    Wij hopen niet voor jullie dat het ‘s morgens vroeg al 37 gr. is bij het opstaan. Dat zal dus nu al zo ongeveer zijn. Prachtige foto’s weer al is het echt zelf zien van die natuur natuurlijk indrukwekkender zijn! Groetjes van ons beiden.
  4. Peter D.:
    10 september 2018
    Weer behoorlijk warm, maar de airco zal een uitkomst zijn tijdens jullie ritten door de mooie natuur.
  5. Marian:
    10 september 2018
    Jullie bouwen je eigen feestje wel heerlijk om te lezen.
    eerste week zit er al weer op en volgens mij is die voorbij gevlogen
    Genieten Genieten En nog is Genieten.
    veel plezier nog.
    xxx
  6. Jan Willems:
    11 september 2018
    Wat een mooie foto's, nog veel plezier!!!!

Groetjes Jan
  7. Sandra Kroes:
    11 september 2018
    Wat een superreis tot nu toe!! Het verslag is leuk om te lezen. De foto's zijn ook prachtig!
  8. Sandra Kroes:
    12 september 2018
    Als ik die verslagen zo lees gaan we volgend jaar ook mee. Als de ex neighbors of The Sister Of The Wife Of The Chief. Lijkt me geweldig!