Wells Grays Provincial Park

23 augustus 2022 - Clearwater, Canada

Vanmorgen hebben we weer een beetje uitgeslapen, nou ja, het ritme zit er toch in we waren bijtijds wakker.

We hebben gewoon een ritme en dat is prima natuurlijk. Wel hebben we op ons gemak bij de dinner naast de deur (aan het hotel vast) ontbeten. Leuk dat er ook echte locals zitten met de cowboyhoeden op haha.

We hebben halve porties genomen en nog is het te veel. Maar het is heerlijk!! Die American pancakes zijn en blijven lekker! Ik had ze zelf deze keer met blauwe bessen en slagroom… een echte gebakje als ontbijt :-).

Na het ontbijt zijn we het Wells Gray national park ingereden. Letterlijk 1 weg die naar het Clearwater lake gaat maar dan wel 70 km lang. En tot onze verrassing ook bijna 20 km onverhard. Het park staat bekend om zijn watervallen. En die zijn er zeker (naar verluidt 200 in totaal), maar die hebben we niet allemaal gezien. Bij lange na niet, want daarvoor moet je echt stukken lopen en met 30 graden is dat echt niet fijn. En hebben we daar sowieso geen zin in. We zijn op plekken langs de rivieren gestopt en bij sommige watervallen ook gekeken.

Eenmaal bij het meer zijn we na wat foto’s een stukje terug bij een picknick plek gestopt. Daar was het weer tijd voor de lunch. Want ja, zo op het gemakje rijden en kijken kost ook veel tijd.

Vervolgens dezelfde weg naar beneden en ja hoor. Voor ons steken 2 beren de weg over! Weer een mamma en een kleintje. Het kleintje was snel de boom ingeklommen, mamma zat in de struiken beneden erachter ons aan te kijken. Maar het kleintje was er snel weer uit en hup weg. We hebben geen tijd gehad om een foto te maken. De begroeiing was ook zo dicht dat sommige mamma niet eens hebben gezien.

Maar wederom; een cadeautje van moeder natuur!! Wat zijn we toch een bofkonten.

Na dit feestje zijn we naar de hoogste waterval gegaan. Wat een enorme hoge waterval (140 meter ongeveer) die in een oude vulkaankrater naar beneden dendert. Je hoorde het bonken al zonder te weten waar die hele waterval was. En we stonden ook best ver weg maar daardoor was het misschien nog wel imposanter.

Op de terugweg zijn we bij de supermarkt gestopt om nog een worstje en een broodje voor bij de bbq te kopen. We hadden nog salades over en het beviel ons prima gister op ons priveplekje, dus dat doen we lekker weer. Eest nog een ijsje eten en een aperitifje doen in de tuin. We hebben vakantie tenslotte :-).

Ondanks de weinige kilometers is iedereen moe. Het is echt heel benauwd en warm dus we besluiten lekker op tijd naar bed te gaan. Morgen weer uitslapen want er staat maar een korte rit op de weg. Maar wie weet wat het ons weer gaat brengen! Jullie lezen het allemaal vanzelf ;-).

Fijne dag allemaal!

Debbie

1. Willy en John:
    23 augustus 2022
    Dit is nu wat men noemt…..beren op de weg zien…..hahaha….fijne dag en blijf genieten.Groetjes van ons uit ook een zeer warm Limburg.
  2. Anita van Schaik:
    23 augustus 2022
    Zo leuk om iedere ochtend te lezen over jullie belevenissen
  3. Wim en Marianne:
    23 augustus 2022
    Dat was lekker smullen,het ontbijt.De rest van de dag was dus ook weer geslaagd.
    Natuur is dan ook prachtig en zeker bij dit mooie weer.
    Wel wat warm,maar wat rusten op zijn tijd doet wonderen.😎😉
  4. Dinie velthoen:
    23 augustus 2022
    Als eerste in de morgen jullie berichten lezen wat is Canada mooi he. Gaat het goed met je knie Jo? Nog veel plezier allemaal en genieten maar van de prachtige natuur.