Vancouver

2 september 2022 - Vancouver, Canada

We hebben een beetje uitgeslapen en om half 10 verzameld in de lobby om te gaan ontbijten. Eerst hebben we bij de concierge van het hotel de hop on-hop off tickets gekocht voor de bus. Die stopt eigenlijk om de hoek (1 blok verder) en als we de stad toch willen zien is dit de beste manier. We lopen naar een Denny’s verderop en ontbijten daar. Dan hebben we gelijk de lunch erbij :-).

Nadat we weer helemaal vol zitten gaan we naar de opstapplaats van de bus. Daarmee rijden we als eerste naar China town. We komen al langs wat andere plekken, maar niets wat ons aanspreekt. Bij Chinatown stappen we uit, maar echt leuk of bijzonder is het helemaal niet. Vergaande glorie. Naast Chinatown ligt het Gaslight district. Bekend om zijn oude stoomklok en dit schijnt een leuke buurt te zijn. Nou, voordat we er waren….. letterlijk 3 blokken verderop, maar we moesten 1 blok bomvol verslaafden, zwervers etc langs. Zoiets heb ik echt nog nooit gezien! En dan ben ik echt in heel wat steden geweest. Verschrikkelijk gewoon. Maar goed, je slaat weer een hoek om en dan ziet het er weer normaal uit met terrasje, cafeetje, winkeltje etc.

We gaan nog wat souvenirs winkels in en drinken een heerlijke ijscappuccino in een klein tentje. En we kunnen er prima mensen kijken. Want oh wat loopt er soms toch langs! Vancouver is een erge LHBTIQ vriendelijke stad, dat zie je zeker op straat ook. En daardoor soms ook markante figuren, naast de daklozen en verslaafden.

We besluiten weer op de bus te stappen naar Stanley park. Een groot park aan de andere kant van de stad. Wat een oase van rust als we uitstappen! En geen vieze luchten. Want in de stad zelf stinkt het naar eten, cannabis (niet normaal hoeveel dat hier wordt gerookt), zwervers en joost mag weten wat allemaal. We lopen rond, zien eekhoorns in verschillende kleuren en gaan op zoek naar de totempalen die ergens moeten zijn. Al snel belanden we op een bankje en rusten we wat. Dan gaan we met 5 door naar de totempalen. Eindelijk zien we bordjes waarop staat dat het nog 700 m is. Nou na zeker 1 km nog geen paal in zicht en komen we bij een weg uit. Dan zien we pas in de verte een parkeerplaats waarachter waarschijnlijk de  totempalen staan. Nou we kijken elkaar aan en houden het voor gezien. De puf is eruit bij iedereen na deze lange reis, warme dagen en intensieve dagen.

Maar Nicolien, Astrid en Jolanda  zien ineens achter hun 4 wasberen over bospaadje. Dat was een leuke verrassing! Helaas heeft niet iedereen dit onverwachte ‘wild’ gespot, maar we hebben de foto’s nog :-).

We stappen weer op de bus en gaan naar het hotel. Daar in de lounge nog even wat gedronken en bij een dinner verderop in de straat nog heerlijk gegeten.

Nu koffers inpakken en proberen goed te slapen want het gaat een gigantisch lange dag worden. Wij vliegen voor onze tijd om half 7 ‘s avonds. Dat wordt nog een aantal uur overbruggen dus en dan nog een lange reis. Hopelijk slapen we in het vliegtuig. En ja we vliegen met Lufthansa en die staken ook nog. Maar tot nu toe geen annuleringen en we hebben de mailtjes dat we kunnen inchecken, dus we houden de goede hoop!

Het volgende en laatste verslag is hopelijk van deze avontuurlijke dag en reis maar voor de echte Canada avonturen zit het erop.

Tot over 2 dagen als het goed is :-).

1. Chantal:
    Goede reis gewenst!
  2. Cobie Lemmers:
    2 september 2022
    Heel goede terugreis en dank je wel voor de mooie verslagen! Zo te horen een heel bijzondere reis geweest.
  3. Cindy:
    Ik zie geen wasbeer ;-)
    Goede vlucht gewenst!
  4. René en Anneke v Spronsen:
    2 september 2022
    De laatste foto’s dus zo’n beetje en zien we jullie wat uitgeblust in het caféetje zitten, natuurlijk al denkend a/d reis terug en aan de families thuis e.a. Het is al met al een mooie reis geweest met hele mooie foto’s maar de werkelijkheid is iets anders door de natuur in levende lijve te aanschouwen en die heerlijke maaltijden te verorberen in de restaurants en andere eetgelegenheden. Als toeschouwers was het voor ons likkebaarden van alles. Heel fijn voor jullie dat jullie met elkaar deze mooie reis hebben mogen en kunnen maken. Het is jullie van harte gegund geweest ! Een goede reis terug toegewenst en een rustige en behouden vliegreis. Lieve groeten van Anneke en René. Wij zijn nu ook een beetje mee geweest, zonder er zelf te zijn geweest, 🤪. 😴
  5. Johannes Sterkenburg:
    3 september 2022
    Wat hebben jullie weer een mooie reis gehad. Ik hoor de rest van Jo wel 😂😂. Een goede en veilige vlucht