100 mile house

24 augustus 2022 - 100 Mile House, Canada

Soms heb je van de plaatsnamen waarvan je denkt; bestaat dat echt? Nou vanmorgen zijn we richting zo een plaats vertrokken; 100 mile house. En ja je hebt ook 70 ,99, 130 heb ik al gezien :-)

Na weer een groot, maar lekker ontbijt zijn we rond 10 uur vertrokken. Aangezien het maar een korte route is, hebben we besloten wat meer binnendoor te rijden. Rond wat meren waar ook gewoon mensen wonen (mooi wonen daar!), nadeel is dat je er niet kan stoppen want het is allemaal privé terrein. Maar we hebben weer een cadeautje gehad; hertjes langs de kant van de weg die ook bleven staan en ons aankeken met een blik van; wat doen jullie nou hier?! Dus we hebben leuke foto’s kunnen maken!

Maar goed rond 13 uur waren we in 100 mile house. Bij de eerste aanblik leek het nog een wat grotere plaats, maar dat viel vies tegen. We moeten nog wat tijd doden voordat we in kunnen checken dus zijn we het ‘centrum’ ingegaan. Een dode boel kan ik je zeggen…. Ppff je zal er maar wonen. Helaas is het ook bewolkt en 20 graden dus om te zeggen we rijden verder en zoeken een meer met een leuk plekje waar we kunnen zwemmen of zo, is ook geen optie.

Maar na een koffie en donut bij onze vriend Tim Hortons konden we inchecken. En naast het hotel zit een gezellig uitziend restaurant. Dus daar wat gedronken en de zon deed zijn best. Besloten om een ronde te lopen maar om het hotel is verder echt niets. Dus maar even op de kamer relaxen en dan in het restaurant wat eten. Heerlijk gegeten moet ik zeggen! Een afwisselende kaart. Hier zie je veel Koreaanse restaurants (in Canada) en dit restaurant had wat gerechten die uit deze keuken komen of in ieder geval wat op de Aziatische gerechten lijkt. Ik had kip korma. Jo had een kaas/worst plankje met crackers en de rest een burger/steak achtige gerechten, dus het Canadese eten.

Eerlijk is eerlijk; waarom we een korte rit hebben met weinig alternatieve routes en overnachten in dit gehucht snappen we niet, maar goed, dat heb je weleens.

Morgen staat een lange rit op de planning dus we zijn van plan op tijd te vertrekken zodat we misschien nog wat in de volgende plaats kunnen zien. Dat is voorlopig namelijk de enige echte ‘stad’ waar we komen denken we.

Groetjes

Debbie en crew

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Wim en Marianne:
    24 augustus 2022
    Dan is deze dan een rustige dag en morgen weer een nieuwe avontuurlijke dag.
    Moet kunnen in 3weken vakantie!
    Groetjes.
  2. René en Anneke v Spronsen:
    24 augustus 2022
    Er is ook weleens een dag dat het niet is wat je had gedacht te krijgen maar dan
  3. René en Anneke v Spronsen:
    24 augustus 2022
    Soms zijn er van die dagen dat het wat tegenvalt maar het ontbijt was in ieder geval niet tegengevallen en de rest van de eterijtjes smaakten ook goed😋, dus op naar de volgende dag met zijn bezienswaardigheden! Aparte buitenspiegel trouwens ! Bumperkleven mag toch ook in Canada niet ?🤪