Op weg naar Clearwater via Robson National Park

22 augustus 2022 - Clearwater, Canada

Vanmorgen zijn we weer bijtijds opgestaan en om half 9 vertrokken richting de volgende bestemming; Clearwater.

We hebben besloten onderweg bij een picknickplek te ontbijten. Het was wel nog erg koud, rond de 10 graden en de wolken hingen nog in Jasper. Prachtig om dit te zien in combinatie met de dennenbomen, echt een heel idyllisch plaatje. Maar we waren Jasper nog niet uit en de zon scheen weer.

Al snel komen we weer bij de staatsgrens van Alberta en British Colombia, wat ook het begin is van Robson National Park en waar tevens een mooie picknickplek is aan een meertje om te ontbijten. En deze grens zorgt er ook voor dat de tijd voor ons weer een uurtje terug gaat.

Alle banken waren nog heel nat van de regenbuien en dauw dus even droogmaken en een bammetje eten.

Vervolgens de weg weer vervolgen. Het nationaal park is wat ons betreft hetzelfde als de andere snelwegen, mooie bossen, bergen en meertjes en rivieren.

Na ongeveer een uurtje roept mamma ineens; ik zie beren volgens mij. In paniek via de walkie talkie doorgeven en rustig remmen (want je rijd gewoon 100 km per uur, het is een snelweg). En ja hoor! 2 beren, mamma en een kleintje. Echt dichtbij! En ze liepen nog mooi langs de auto achter ons waar Cees, Nic, Jolanda en Astrid in zaten. Dus de foto’s zijn van Astrid, gemaakt met haar telefoon.

We zijn nog een klein stukje doorgeren en hadden toen prachtig uitzicht op een berg met gletsjer. Daar ook even nagepraat over dit prachtige en unieke cadeau wat we zojuist gezien hadden. Gelukkig zag mam ze!!! Want de rest had het nog niet zo snel gezien toen we zelfs al stilstonden :-).

En met een kleintje natuurlijk, dat is helemaal leuk.

Vervolgens door op de route waar we door wat kleine dorpjes kwamen. We wilde bij een supermarkt stoppen om wat brood en beleg te kopen voor de lunch, maar helaas was het nog dicht of was er helemaal niets.

We zijn nog door Blue River gereden, een gehucht van niets, waar je berensafari’s kan doen met 100% garantie op het zien van een beer. Haha, dat geld kunnen we ons besparen ;-).

Ondanks de redelijk lange rit zijn we al op tijd Clearwater, dit is een regio plaats, maar stelt echt nog niets voor. We waren te vroeg om in te checken en hebben ergens op een terras wat gegeten. Nog net op tijd, want de tent ging sluiten om 13 uur, de tweede shift was er niet. Te veel zieken…. Kortom overal waar wij hier ook komen wordt personeel gevraagd. Echt overal; iedere winkel, ieder hotel en restaurant, hoe klein het gehucht ook is. De problemen zijn hetzelfde en ook de inflatie is merkbaar. Benzine is ook duur en ook de boodschappen, geloof ons, dan mogen wij nog niet eens echt klagen.

Maar ja, daar is niets aan te doen….

Uiteindelijk mochten we het hotel in. Van de buitenkant denk je echt; hier wil ik nog niet dood gevonden worden. Maar het is OK hoor. Niet de meest luxe en een beetje gedateerd maar een super vriendelijke eigenaar of manager en een klein binnentuintje en we hebben een klein zitje.

We kunnen ook gebruik maken van de bbq dus dat hebben we gedaan ;-). Net zo makkelijk en we besparen toch weer een beetje.

Nog even napraten en discussiëren en nu is het weer bedtijd.

Morgen zijn we heel de dag nog hier en gaan we een uitstapje maken naar Wells Gray National Park, watervallen… die gaan we als het goed is veel zien, we gaan het beleven.

Goedemorgen Nederland, tot morgen!

Debbie

1. Willy en John:
    22 augustus 2022
    Niet te geloven wat er op jullie pad komt…hier doen wij jaren over en zelfs dan lukt het nog niet….hetzij beren…elanden….etc. Geweldig😍😍
  2. Cindy:
    22 augustus 2022
    Leuk om te lezen allemaal!
  3. Jan Willems:
    22 augustus 2022
    Leuk , jullie hebben echt beren op de weg gezien . ha ha . Nog veel plezier!! Groetjes Jan
  4. Wim en Marianne:
    22 augustus 2022
    Wat alweer een leuk begin in de nieuwe week.
    Groetjes en veel plezier.
  5. Chantal:
    22 augustus 2022
    Wat een belevenissen! Leuk!
  6. Ans en Peter Diemers:
    22 augustus 2022
    Zo dat was even schrikken van die beren, toch maar in de auto blijven zitten 😀