De reis naar huis

3 september 2022 - Arkel, Nederland

Vanmorgen (nou ja gistermorgen) zijn we op het gemak opgestaan en hebben in het hotel ontbeten.

De koffers waren al ingepakt en we hadden nog wat zaken die we weg wilden gooien (schoenen, slippers, t-shirts) aan de daklozen naast het hotel gegeven. Het werd wel gewaardeerd en we werden netjes bedankt! Tja wij kunnen het weggooien of toch nog iemand anders er blij mee maken….

Uitchecken en aan de reis door de stad met koffers beginnen ;-). Daar lopen we weer naar het station. Kaartje kopen en instappen maar. Omdat we nog een lange dag voor de boeg hebben en op het vliegveld gelijk weer een mondkapje op moeten en ook in het vliegtuig, besluiten we om 2 haltes eerder uit te stappen. Daar zit namelijk (nog wel een stukje lopen) een outlet centrum. We kunnen de koffers kosteloos kwijt in lockers. Al is er eentje die er met pijn en moeite in past… We lopen daar nog 2 tot 3 uurtjes rond met succes haha en dat is prima. Het is rustig, het weer is prima en de winkels koel (want ja de lange broeken hebben we al aan natuurlijk).

Met de trein gaan we weer verder en belanden op het vliegveld. Daar is het even wachten voordat we in kunnen checken. Ook dat gaat lekker snel en geen hectiek zoals 3 weken geleden op Schiphol. Al snel zijn we ook door de security, als moesten pap en ik weer een en ander laten checken haha. Daarna is het winkeltje kijken, wat eten en richting de gate. Het vliegtuig staat er al (wij vermoeden van gister door de staking) en we vertrekken netjes op tijd.

Aan boord wat eten, en dan ‘slapen’. Niet voor iedereen helaas maar ja, dat is altijd zo. We landen op tijd en na een rustige vlucht in Munchen. Daar is het 30 min lopen naar de volgende gate en door de douane. We kunnen weer even zitten en ook dan kunnen we op tijd aan boord. De vlucht is niet vol, genoeg lege stoelen. Ook deze vlucht was prima verzorgd en verliep vlotjes. We zijn zelfs ietsjes eerder geland. Maar ja aan de andere kant van Schiphol en ook de terminal was lekker ver weg. Maar ja, toen we bij de bagageband waren stonden onze koffers al op de band, dus dat is prettig.

Als verrassing hadden we een ontvangst committee van Jasper, Linda en Sepp. Super leuk! Onze taxi, Rene, was ook al gearriveerd en dus snel naar de afgesproken plek. Eenmaal in Meerkerk stond het tweede ontvangst committee er van Brit, Kim, Nora en Gerard. Even gekletst en afscheid genomen want iedereen wil graag naar huis en is gesloopt. Onze eigen douche, bed en wc lonken haha.

Het was een fantastische reis waarbij we net meer dan 4000 km hebben gereden. 4 van de 7 het bekende virus hebben gehad (jaja nu kunnen we het zeggen want we zijn weer in Nederland) en vooral lol en geweldige momenten hebben beleefd.

Bedankt volgens voor de reacties! Want dat is voor ons net zo een feest om te lezen iedere morgen, zoals jullie onze verhalen lezen.

Nu gaan we even bijkomen en vroeg naar bed.

Tot de volgende keer voor de liefhebbers!

1. Marian:
    3 september 2022
    Fijn dat jullie weer thuis zijn van volgend ons een geweldige vakantie nu nog even nagenieten groetjes aan iedereen
  2. Willy en John:
    3 september 2022
    Fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn…..slaap lekker in je eigen bed….
  3. Chantal:
    3 september 2022
    Welkom thuis en bedankt voor alle verhalen.
  4. Johan:
    3 september 2022
    Ik heb genoten van jullie reisverslag en de mooie foto’s. Welkom thuis.
  5. Cobie Lemmers:
    Welkom thuis.
  6. Annelies:
    4 september 2022
    Welkom thuis! Hier weer lekker nagenieten en terugkijken met de mooie foto's.
  7. Lily Vos:
    4 september 2022
    Welkom thuis, ik ga je reisverslag missen Debbie.
  8. Marian:
    4 september 2022
    Fijn om te horen dat jullie ontzettend hebben genoten . Welkom thuis en geniet weer van jullie eigen huisje en vooral je eigen bedje
  9. Wim en Marianne:
    4 september 2022
    Fijn dat jullie weer goed thuis zijn gekomen.
    Straks nog lang nagenieten van deze indrukwekkende vakantie!
    Debbie bedankt voor de mooie verhalen.
  10. Bianca:
    Welkom thuis!
    Fijn dat de terugreis zo voorspoedig is verlopen. Nu weer heerlijk in jullie eigen bed en bij komen/nagenieten.
    Ik vond het leuk om wakker te worden met een reisverslag, bedankt!
  11. Dinie velthoen:
    4 september 2022
    Fijn dat jullie weer gezond en wel thuis zijn. Dank voor de mooie verhalen ik heb er van genoten graag tot een volgende reis.
  12. René en Anneke v Spronsen:
    4 september 2022
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn,wij vonden het leuk om alles mee te beleven aan de hand van de verslagen en foto’s, dank jullie wel daarvoor. En nu gaat het gewone werkzame leven weer beginnen en ook dat is goed toch ? Wie weet komt er weer n keer zo’n reis met zulke gezellige verslagen 😍 we wachten het rustig af
  13. Tonnie van den Born:
    4 september 2022
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn.
    We hebben fijn mee kunnen genieten van de reis en prachtige foto’s.
    Iedereen de groetjes. Tot de volgende keer.🙋‍♀️
  14. Sandra Kroes:
    4 september 2022
    Heel leuk om iedere dag jullie verslag te lezen.Dankjewel.
  15. Ans en Martin:
    4 september 2022
    Mooi dat jullie een leuke vakantie hebben gehad. En fijn dat jullie weer thuis zijn.