Etosha NP dag 1

23 november 2016 - Etosha Np, Nambi, Zuid-Afrika

Op naar de grote beesten! Dat was een beetje de sfeer die in de bus hing toen we weggingen. Met mijzelf ging het al iets beter, maar ben nog niet helemaal topfit. Afijn, dat mag de pret niet drukken.
De reis was saai en we zijn op eigenlijk geen leuke plekken gestopt.

Voor de lunch zijn we in een dorpje gestopt met een bakkerijtje waar we wat konden eten, dat is dan weer ineens verrassend modern. Echt heel grappig. Wat ons wel opvalt is dat het overal schoon is en opgeruimd, iets wat ik eerlijk gezegd niet had verwacht.

Net voor het park staan langs de weg, in een privereservaat tientallen giraffen, prachtig! Dus de eerste foto's gemaakt natuurlijk. Zelfs de gids en chauffeur hadden er daar nog nooit zoveel bij elkaar gezien.
Uiteindelijk zijn we Etosha NP ingereden en wat denk je; nog geen 5 min in het park en de eerste olifant staat klaar! En later aan de andere kant komen er nog een paar aanlopen met jongen om zich te wassen, wat een cadeautje! Echt geweldig, hiervoor hebben we al die dagen in de bus gezeten ;-).

Om naar onze logde te komen zijn we nog 3 uur door het park gereden (het park is geloof ik 2x Nederland qua oppervlakte). Daar hebben we gezien; giraffen (nog veel meer), zebra's, spitsbokken, spiesbokken, gnoe's, impala's en veel vogels. Echt super.

Bij de lodge aankomen zijn we eerst nog met licht naar de waterhole op het park gelopen waar je s avonds de beesten kan zien als ze gaan drinken. Wel handig om ongedeerde de weg te weten natuurlijk.
Gezamenlijk gegeten en daarna naar de waterhole, met zaklamp. En ja hoor kan het nog mooier! 7 zwarte neushoorns die aan het drinken waren. Echt mooi. Helaas daar geen foto's van kunnen maken in het donker met vreemd licht erop maar goed, we hebben ze gezien en dat is bijzonder, want ze worden met uitsterven bedreigd.

heerlijk naar bed toe en ik zal mij morgen vast beter voelen na deze opwekkende dag!

1. Nicolien en cees:
    25 november 2016
    Wat leuk allemaal we zijn jaloers hoor Beterschap en nog veel plezier xxxx