Op weg naar Penticton

16 augustus 2022 - Penticton, Canada

Vanmorgen was iedereen weer eerder wakker dan gepland. Maar de meeste hadden lekker geslapen ondanks het wat mindere hotel. Ontbijten moeten we ook buiten de deur en dat hebben we bij een echte lokale Dinner gedaan. En tja, dan zijn dat grote porties, ondanks dat sommige zelfs het senioren gerecht hadden, wat dan kleiner moet zijn. Maar goed we hebben genoten van de eieren, bacon, pancakes etc en konden er tegenaan :-). En op weg naar buiten kon mijn moeder haar ANWB t-shirt ook nog verkopen LOL, ze werd aangesproken door een mevrouw die haar t-shirt zo mooi vond; waar ze hem had gekocht…. Haha nou Nederland. En pap natuurlijk eroverheen; u kunt hem ook kopen hoor. Kortom lol op de vroege ochtend ook weer gelukt!

Ook nog even snel langs de supermarkt om broodjes en beleg voor onderweg te kopen als lunch, hoeven we daar niet meer naar om te kijken en kunnen dan een leuk plekje zoeken.

Vandaag staat een redelijke rit van 250 km op de planning. Door de bergen, langs riviertjes naar het plaatsje Penticton. Penticton schijnt de zonnigste plaats ter wereld te zijn…. Ok dan. Tja het is hier 28-33 graden dus wat dat betreft kan het kloppen. We zijn een paar keer gestopt bij plekjes waar picknickbanken stonden en we mooi uitzicht hadden. Een van die plekjes was echt pal aan een riviertje waar Nic, Astrid en ik even met de voetjes in zijn geweest. Heerlijk koel en we hadden er zo een hele dag kunnen vertoeven. Helaas was het badpak ook ver weggestopt, maar we hadden hem bijna aangedaan en even iets verder het water in.

Onderweg door de bergen echt prachtige uitzichten, meertjes etc gezien. Geen straf om doorheen te rijden.

Eenmaal in Penticton was het voor de meeste snel zwemkleding aan en het zwembad in! Dit hotel is een stuk beter met leuk zwembad, tuin, nette kamers en een restaurant erbij. Kortom, we hebben verder lekker relaxed gedaan, drankje gedaan en zijn niet ver de deur uit gegaan om.

Het was een geslaagde dag met mooie indrukken, relax-stand en lachen.

Tot morgen!

Groet

Debbie

1. Willy en John:
    16 augustus 2022
    Klinkt geweldig en wat wil je …. Het blijft een zakenman….
    Groetjes aan allemaal.
    Willy en John
  2. Ans en Peter Diemers:
    16 augustus 2022
    Wat een prachtige omgeving, zo is de vakantie heerlijk gestart. Nu maar verder genieten zo!
    Groetjes Ans en Peter
  3. Conny de Ruiter:
    16 augustus 2022
    heerlijk om zo te lezen wat jullie allemaal beleven, en zo mee te reizen.
    en Marja, je hebt nog kleren genoeg toch? :-)
  4. Cindy:
    16 augustus 2022
    Nu ben ik wel reuze benieuwd naar dat shirt van tante Marja, haha!
  5. Tonnie van den Born:
    16 augustus 2022
    Super leuk, om de reisverslagen te lezen,en wat jullie allemaal meemaken.
    Groetjes Tonnie en Herman
  6. Jan Willems:
    Leuk verhaal Deb , en wat een zakenman die Ed
  7. René en Anneke v Spronsen:
    16 augustus 2022
    Mooie foto’s. Kan ook niet anders in zo’n mooi land! Gelukkig is daar nog rivierwater te zien en is het groen. Hier is het een ander verhaal. Had nog wel een vraag. Als je vanuit Nederland vliegt, waar vlieg je dan zoal overheen (behalve de zee dan) voordat je er bent ? Ben daar benieuwd naar en hoe lang duurt zo’n reis eigenlijk werkelijk qua vlieguren ? Geniet allemaal maar lekker van jullie vakantie, hebben jullie ten slotte allemaal hard voor gewerkt ! En gespaard😄 Veel plezier nog! Groetjes van Anneke en René
  8. Debbie Simons:
    Hoi René en Anneke,
    Wij zijn via Engeland en Ierland over New Foundland gevlogen. Daarna vanaf het noorden van Canada ongeveer over Montréal naar Toronto. Vanaf Toronto over in een rechte lijn en over de Rocky mountains naar Vancouver. Voor ons was dit bij elkaar 13 uur vliegen. Maar als je rechtstreeks zou gaan is het ong 11 uur vliegen.

Groetjes!