Revelstoke

17 augustus 2022 - Revelstoke, Canada

Vanmorgen zijn we na een lekkere nacht weer op tijd uit de veren (de jetlag doet zijn werk nog). Maar goed dan heb je wat aan je dag!

Astrid was nog niet helemaal fit, dus die heeft gelijk maar paracetamol ingenomen, hopende dat het beter gaat.

Voor het ontbijt zijn we dit keer naar Denny’s gegaan. Een Amerikaanse keten, hier genoten van de senioren porties en ‘gezondere’ ontbijtjes.

Daarna was het tijd om op pad te gaan. Langs een lang meer met prachtige kleuren slingerend weer de bergen in. En meer na meer. Echt mooi, helaas alleen weinig plekken om te stoppen en van het uitzicht te genieten. Ook zijn we langs talloze wijngaarden gereden. En ik kan zeggen de Canadese wijntjes zijn heerlijk! Die hebben we al een paar avonden genomen en smaken echt heel lekker! We zullen vast een keer langs een wijngaard gaan om te kijken hoe het gemaakt wordt. Jammer dat je ze niet echt in Nederland ziet. Waarschijnlijk door de weinige oplagen en ook import/export restricties. Maar ik kan melden, dan was ik fan en kocht ik niet anders!

Onderweg zijn we bij een rustplek/strandje langs een meer gestopt. Daar hebben we gepicknickt en onze lunch gegeten. En Astrid was weer de oude gelukkig. Gewoon een bammetje gesmeerd, heerlijk.

Na nog een anderhalf uur rijden zijn we aangekomen in het hotel in Revelstoke. Gelegen een beetje bij een heuveltje. Echt een skihotel, met houten balken en een stukje sfeervoller. We zijn nog even het plaatsje zelf ingegaan en rondgelopen. Maar het is 31 graden dus we waren er ook snel klaar mee. Terug naar het hotel en daar op het terras met prachtig uitzicht wat gedronken en daarna ook gegeten. Mam en ik hebben een typisch Canadees gerecht op “Poutine”,een Canadese kapsalon; friet met jus en kaas. Moeten we een keer proberen uiteraard. Gezond is anders :-), maar het smaakte en vulde gigantisch. De rest heeft van een lekkere hamburger genoten.

Na het eten wilde we een stukje het bergje af wandelen om marmotten te spotten, Astrid had ze eerder op de dag gezien vanuit de auto.

Onderweg naar beneden werden we aangevallen door muggen (Woensdag mannen en vrouw; dejavu hadden we, dan weten jullie genoeg). Dus korte trip en snel weer naar binnen (waar ze ook nog genoeg zaten). Daar een afzakkertje genomen en nu weer moe maar voldaan het mandje in.

Welterusten en goedemorgen Nederland!

Groetjes

Debbie

1. Kim:
    17 augustus 2022
    Die poutine ziet er wel heel lekker uit! Jammie!
  2. Chantal:
    17 augustus 2022
    Klinkt weer als een prima dag!
  3. Willy en John:
    Leuke foto van Edje, is dat een seniorendrankje ? 😂😂😂😂
    Hebben jullie genoeg muggenspul bij jullie, het wordt nog erger.
    Heel veel plezier op weg naar Banff.
  4. Wim en Marianne:
    17 augustus 2022
    Toch weer een mooie dag gehad ondanks die vervelende muggen.
    Prachtig die meren.
    Groetjes.
  5. Bianca:
    17 augustus 2022
    Wat leuk weer om te lezen!
    Die foto van je vader is wel lachen zeg, maar ziet er uit als een drankje van 1 van de dames 😉. Lekker genieten verder!
  6. Mariska:
    17 augustus 2022
    Die muggen volgen jullie ook overal zeg! ;)
    De omgeving ziet er weer schitterend uit op de foto’s, ben benieuwd de verhalen over jullie reis verder te lezen.

Mooie reis nog, geniet ervan!