San Diego

5 oktober 2023 - San Diego, California, Verenigde Staten

Vanmorgen door de jetlag weer even heel vroeg wakker, weer in slaap gevallen en uiteindelijk rond half 7 echt klaarwakker. Maar goed, we hebben redelijk lekker geslapen!

En het zonnetje kwam al op, dus op het gemakje aangekleed en op zoek gegaan naar ontbijt. Dat was redelijk snel gevonden want bij het hotel zit een soort cafe, shopje en daar een bagel gescoord met kopje koffie.

Rond 9 uur richting de stad gelopen. Langs de cruiseterminal (zit bijna tegenover het hotel, handig!) en langs het Mariniersmuseum wat echt een vliegdekschip is. Imposant van buitenaf al! Er staan ook allemaal oude vliegtuigen en helikopters op, en de terrassen van het museum zijn de laad kleppen, waar normaal de vliegtuigen mee op het dek worden gezet of in de opslag gaan.

Prachtig mooi is de baai, aan de overkant is de echte marine basis, daar liggen ook 3 vliegdekschepen en nog een ander schip. We zijn doorgelopen naar SeaPort Village, een gezellig hoekje met oude huisjes waar nu souvenirshops en restaurantjes zitten. Wij waren er alleen zo vroeg dat er nog bijna niks open was, haha.

We zijn doorgelopen naar het Gaslamp Quarter. Dat is de uitgaansbuurt. Veel bars en restaurants dus ‘s morgens niks te beleven. Maar er was wel een ijswinkel open dus daar hebben we een heerlijk ijs gegeten. We zijn in Amerika dus alles is groot, je krijgt gewoon 3 bollen van 1 smaak. Lunch hoefden we ook niet meer. Nog even een blokje om gelopen en weer terug richting de baai en seaport village. Daar wat gedronken en helaas door steekvliegen bijna weggejaagd… morgen even met Deet spuiten (dat was de tip van buren op het terras). Na weer bijgekomen en afgekoeld te zijn zijn we het parkje aan de baai ingelopen en daar in de wind en zon heerlijk op een bank zitten kijken naar alles wat er qua schepen en bootjes voorbij kwam. Nu hebben we wel echt vakantie, dat gevoel was er nog niet helemaal.

Daarna zijn we richting hotel gelopen en daar op ons balkon weer even wat gedronken en bijgekomen. Het is toch 25 graden en je loop veel in de zon. Na andere schoenen aan te hebben getrokken (de blaren hebben we al) zijn we naar de wijk Little Italy gelopen. De Italiaanse week aan de andere kant van het hotel. Heel gezellig met veel terrassen en restaurants. Aan eten kom je in deze stad wel! Winkels zie je bijna niet, maar oh wat een eten en drinken.

Daar hebben we vroeg bij een Italiaan gegeten. Lekkere verse pasta en een leuk terras. En ook niet gehaast (heb nog nooit zo lang gegeten in Amerika). Daarna met stijve benen en zere voeten rustig terug gewandeld.

Nu zitten we op het balkon en zullen we zo lekker onder de douche springen en een spelletje doen en proberen niet al te vroeg naar bed te gaan zodat we morgen iets later wakker zijn.

En we gaan maar eens kijken wat we morgen gaan doen.

Ik moet zeggen, hele leuke en niet typisch Amerikaanse stad. Heel schoon, niet heel veel zwervers (ze zijn er zeker wel en ook verslaafden, maar niet zo veel als bijvoorbeeld in Vancouver vorig jaar).

Wij vermaken ons hier wel!

Groetjes

Debbie

1. Chantal:
    5 oktober 2023
    Wat een heerlijke eerste dag was dit! 😍
  2. Teus en Sijja:
    5 oktober 2023
    Hoi vakantie gangers dat klinkt allemaal heel erg lekker en leuk. Vandaag maar weer op pad om er een mooie dag van te maken.
  3. Cindy:
    5 oktober 2023
    Fijn dat jullie het vakantiegevoel al te pakken hebben! Bij sommigen duurt dat een week 😉
  4. Willy en John:
    5 oktober 2023
    Klinkt goed, alleen de pijn aan de voeten is minder, hopenlijk snel zonder blaren.
    Dat loopt wat prettiger.😏geniet lekker.
  5. Marja:
    5 oktober 2023
    Oh wat heerlijk herkenbaar allemaal, ben in gedachten weer even terug in die mooie stad. Mooi om zo te beginnen 😍
  6. Conny de Ruiter:
    Fijne tijd gewenst! Dick en Conny
  7. Ed Simons:
    5 oktober 2023
    Zeker een heel aangename stad groot en toch "klein". Tip: bezoek de "old Town" eens, nog veel zon en plezier daar.
  8. Marian:
    5 oktober 2023
    Zo te lezen zijn jullie al heerlijk aan het genieten. Maak er vandaag ook weer een Fantastische dag van. Lieve Groet Marian
  9. Wim en Marianne:
    5 oktober 2023
    Het vakantegevoel is nu dus echt binnengekomen!
    Geniet er nu dus volop van.Heel veel plezier!
    Groetjes van ons.
  10. Nicolien en cees:
    5 oktober 2023
    leuk weer ik ben jaloers lekker ijsje ziet er goed uit
    gr van ons
  11. Nellie:
    6 oktober 2023
    Wij zijn een aantal jaren geleden in San Diego geweest, wij vonden het een feestje.
    Veel plezier