Prince George

25 augustus 2022 - Prince George, Canada

Vanmorgen zijn we bijtijds opgestaan want er stond weer een langere rit op de planning. Het ontbijt bij het hotel was niet veel

soeps maar met een stukje toast en een bagel en wat koffie is de maag toch weer gevuld.

Het was goed mistig toen wij op pad gingen!

Het landschap onderweg is echt heel anders dan in het begin. De vele dennenbossen en bergen worden steeds meer akkerbouw

en graslanden en de bossen krijgen ook steeds meer loofbomen ertussen (heel veel berken). Maar goed het is ook prachtig!

Onderweg zijn we 2 keer even gestopt en de tweede keer was het bij een mooi meertje met steiger waar we gelijk maar

gepicknickt hebben.

Rond 14 uur waren we in Prince George. Dit is de 2e grootste stad van deze provincie, dus de verwachtingen waren hoog.

Helaas valt dat tegen. We konden al inchecken en het hotel is prima. In het centrum alleen…. Nou we hebben weer in de 30 graden

rondgelopen maar winkeltjes of zo waren er bijna niet. Wel weer een brouwerij dus dan daar maar wat drinken (biertjes, cocktails

en alcohol vrije cocktails). Daarna nog even relaxen in het hotel en sommige even zwemmen in het binnenzwembad. Wel grappig;

dit hotel is onderdeel van een Japanse keten, APA. En jawel, dat houdt in; Japanse wc’s :-), sproeiertje, verwarmde bril en fohn.

Het heeft weer voor de nodige lol gezorgd :-)

Aan de overkant is een dinner en daar hebben we weer een hapje gegeten in een typische maar leuke dinner. Daarna met de

helft van de groep nog naar een drogist iets verderop gelopen om te snuffelen. Maar ondanks dat we in het centrum zitten lijkt

het wel een achterstandswijk. Veel daklozen en verslaafden dus echt op het gemak loop je er niet langs. Alhoewel ze toch

vriendelijk gedag zeggen of zo ver heen zijn dat ze je niet eens zien.

Hierna hebben we nog even in de lobby uit zitten buiken en op een van de kamers een kop koffie gedronken. En dan is het toch

weer tijd om naar bed te gaan.

We gaan weer kijken wat de dag van morgen ons gaat brengen!

1. Chantal:
    25 augustus 2022
    Jammer dat het plaatsje tegenviel. Ah, het Japanse toilet is er weer bij. ☺️ Weer een prima dag zo!
  2. Wim en Marianne:
    25 augustus 2022
    Dan toch weer een leuke dag gehad!
    Bij de 30graden buiten was de verwarming van de toiletbril beslist niet nodig.(haha,brandblaren.)
    Pils lekker verfrissend! Moest Ed die allemaal opdrinken? 🍻🤔
  3. Johan van der Velde:
    25 augustus 2022
    Mooie foto’s een mooie ervaring om dit alles mee te maken zou zo met jullie mee willen om dit ook te ervaren.
    Geniet nog van de dingen die je ga zien want je komt er in principe maar 1 keer dus geniet.
  4. Marian:
    25 augustus 2022
    genieten van een heerlijke vakantie........... het is in ieder geval nooit saai haha