Smithers

26 augustus 2022 - Smithers, Canada

Bij het hotel hebben we luxe ontbeten, in een zaal, wat wel een jachtkamer leek. En ook wat gezonder kunnen ontbijten. Yoghurt

met granola en fruit, avocado toast of gewoon een omelet.

We zijn eerst gestopt na 15 minuten bij de WalMart. Dat blijft een belevenis en leuk, dus daar hebben we ff uitgebreid geshopt.

Daarna inpakken en ons weer opmaken voor een langere rit, bijna 400 km. Het landschap was vrij saai eerlijk gezegd, veel

weilanden en weinig afwisseling. En veel een baans, en echte dodemanswegen. nou ja wegen, 1 snelweg haha. Maar er stonden

genoeg kruizen langs de weg helaas.

Er stonden ook veel borden met; pas op corridor voor overstekende, herten, edelherten en elanden en ook beren….. maar helaas.

Alhoewel, sommige van ons hebben een dood beertje gezien en een grote beer die langs de oprit naar een boerderij liep.

Maar de herten of elanden…. Niks.

Na een uur rijden zijn we bij een rustplaats gestopt en dit lag mooi. Een provincial park, met natuurcamping en grote afgezet

zwemgedeelte in een meer. Genoeg picknickbanken dus we zaten er weer lekker! Daar hebben pap, Nic en Cees nog staan

praten met een leraar uit Smithers, waar wij heen gaan. Mooi detail, de rest rook 30 meter verderop zo een sterke wietlucht… dat

hing dus om hem heen en in zijn auto…. Niet normaal hoeveel dat hier wordt gerookt en je kan het iedere 100 meter wel kopen!

Daarna weer verder en na weer een uur gestopt en even de benen strekken want het is echt wel een lange rit. Hierna was het

nog 90 km naar Smithers. Bij het hotel aangekomen zag het er superleuk uit. Alleen we kregen we een minder leuke ontvangst;

de kamer van fam. Simons was geannuleerd….. uhm lekker dan. Maar goed, we zijn goed geholpen en er werd nog een laatste kamer

in orde gemaakt. er is in het dorp namelijk 4 dagen festival en superdruk…. Maar we mochten in een aparte ruimte wachten en

wat te snacken en drinken pakken. En na een uur bij elkaar hebben we een prima kamer.

Bij het hotel zit een leuke grill/sportsbar en daar hebben we wat gegeten. De heren hadden pizza. Maar wat ze niet in de gaten

hadden was dat er Jalapenos opzaten… dus na de eerste hap werden er gekke bekken getrokken en de zweetdruppels kwamen

op de voorhoofden en dat terwijl alles er als snel af was gehaald :-). Wij (dames) hebben ons kapot gelachen.

Na het eten zijn we het dorpje nog ingereden. Helaas was alles dicht want het zag er, voor begrippen hier, gezellig uit.

Dus dat was weer snel terug in het hotel en daar in de lobby aan een grote tafel nog koffie gedronken.

Ondertussen ook nog even een was gedaan en nu weer tijd om het mandje in te kruipen.

Groetjes!

1. Willy en John:
    26 augustus 2022
    Tja….die borden kennen we maar al tegoed. Wat zonde van dat kleine beertje…. Triest.
  2. Wim en Marianne:
    26 augustus 2022
    De dag al goed begonnen,lekkere vitamientjes.
    Gelukkig dat er nog kamers vrij waren.
    Voor morgen weer veel plezier.
  3. Jan Willems:
    27 augustus 2022
    Veel plezier nog en hopelijk zien jullie meer dieren