Het begin van de vakantie

2 oktober 2023 - Hoofddorp, Nederland

Vandaag is de eerste dag van de vakantie. Officieel niet meer werken en koffer inpakken voor de reis.

Nou dat is me wel even een dingetje geweest zeg! Heb toch al vaak zat mijn koffer ingepakt voor drie weken, maar wat een drama was dit!

Voor een cruise neem je toch andere en extra dingen mee. Avondjurken, extra vestje want de airco op de boot zal wel standje vrieskist hebben, een lange broek extra maar ook genoeg topjes en t-shirts want de temperaturen zijn waarschijnlijk verder rond de 30 graden en erg vochtig.

Kortom eerst veel te veel en dingen eruit. Maar uiteindelijk past het en net (als het goed is) onder het maximum gewicht. En dan ook nog een rolkoffertje als handbagage, mut vol!

Maar halverwege de middag kwam taxi Kievit ons ophalen en zijn we naar van der Valk Schiphol gegaan. Daar op het terras met pap en mam wat gedronken en daarna in het restaurant nog lekker gegeten. De taxi is weer naar huis gegaan en wij hebben nog even een drankje in de bar gedronken.

Nu lekker op tijd naar bed, weer op tijd opstaan en op het gemak aan klaarmaken voor de lange reisdag. Scheelt wel weer een hoop stress als je al dichtbij zit.

Jullie zullen de verslagen wel weer lezen want ik zal mijn best doen om iedere dag weer iets te plaatsen de komend weken.