Vrolijk kerstfeest!!!

25 december 2014 - Blue Mountains National Park, Australië

Dat is nog eens wakker worden op eerste kerstdag: Om 7.00 uur vliegt Annelies rechtop in bed en zegt; ' daar zit een eng beest op het plafond'. Ik: ' oh ja, maar dat is een nachtvlinder'. Annelies: uhm nou ik denk het niet. Ik: (zet mijn bril op) oh nee!!! Dat is echt een hele grote spin!!!

En met groot, bedoel ik echt groot, dat je op 3 meter afstand dus wel 6 poten een lijf en kop ziet. Oh nee he! Ok, plan de campagne bedenken want hij zit best hoog. Ik de insectenspray gepakt, bezem en veger en blik. Maar goed, en dan. Springt hij? Is ie giftig? Hij is wel HEEL GROOT, etc etc. We kunnen Mark bellen want ja dat mocht altijd, maar ja (inmiddels 7.30 uur) het is wel vroeg...

Ok na 45 minuten heb ik het maar ge-smst (in de hoop dat hij wakker is en snel reageert). Na 5 minuten belt hij! Mark: ' did you find Santa, did you?!', haha die humor  kan ik wel hebben. Uhm ja maar niet de Santa die we hadden gehoopt.!
Gelukkig kon Mark zo vertellen dat het een volkomen insectenetende, niet giftige en agressieve spin is. Dus dat we hem vriendelijk via de deur naar buiten kunnen werken. Maar als het niet lukt dat hij er met 15 min zal zijn. Ok dan proberen we het zelf wel met deze achtergrondinformatie. Zo gezegd, zo gedaan, met de bezem netjes naar buiten gewerkt (levend), kijken of hij er morgen weer zit. pff en wij dachten lekker uit te slapen en aan te tutten, zeg. Badend in het zweet maar gedoucht en lekker een kerstontbijtje gegeten.

De mist is gelukkig weggetrokken en het is lekker qua temperatuur dus aan het eind van de ochtend zijn we naar Katoomba gereden om van het uitzicht te genieten en naar Scenic World te gaan. Dit is een netwerk van 2 kabelbanen en een treintje waar je van boven kan kijken maar ook beneden in het regenwoud kan lopen.

Dus met de kabelbaan naar beneden, leuk en spectaculair, want je zakt ineens best wel gigantisch. Een klein uurtje beneden tussen de bomen gelopen, maar het was benauwd dus toch pittig tochtje. En toen met het treintje naar boven. Maar we hoorden al een paar keer mensen schreeuwen dus dachten: dat is me wat....
Nou wij gingen van beneden naar boven en het is de steilste railway ter wereld, (steiler kan ook niet volgens mij). Op bankjes in een soort van treintje ga je zitten (bankjes helemaal naar achter gevormd zodat je eigenlijk bijna ligt. Achteruit om hoog, en wij stoer, voorin. pff, ik heb de helft met mijn ogen dicht gezeten. En we zaten niet vast! Dus ik heb me aan een balk boven mijn hoofd vastgehouden alsof ik eruit zou vallen, verschrikkelijk! maar naar beneden moet het helemaal een drama zijn, want je ziet niets, je gaat eerste een stukje de berg in en dan kom je eruit en kijk je in een gapend gat! (mama was niets voor jou geweest!!!)

Daarna lekker naar huis (regen en onweer kwamen weer) en lekker het kerstdiner koken en tv kijken!

Kijken of het morgen weer zo een spectaculaire dag wordt!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade