Oud en nieuw

31 december 2014 - Sydney, Australië

Vandaag heerst er een gespannen sfeertje in Sydney. Positief, dat wel. Het is al vroeg druk op straat en je ziet mensen al bepakt en bezakt op zoek gaan naar een locatie voor oud en nieuw. Gelukkig hoeven wij dat niet te doen en gaan we nog even shoppen. Want ja, gister nog een laatste email gekregen van ons feestje en ineens een dresscode: glamorous chic... uhm.. Dus accessoires zoeken. Maar snel en goedkoop gelukt! In het park weer lekker geluncht en nu maar relaxen op de kamer. Aan het begin van de avond om de hoek bij een restaurant gegeten en daarna lopend naar het Opera House. Gezellig druk op straat, enorm veel politie, mensen die helpen met het openbaar vervoer, straten die zijn afgezet etc. Hoe dichterbij we kwamen hoe drukker het werd. Uiteindelijk via een speciale 'gang'  langs alle mensen gelopen die er dus al om 7 uur 's ochtends (of de avond ervoor) al waren om het beste plekje te bemachtigen. Dat voelde wel een beetje decadent. Daarna in de rij tussen hele chique mensen om naar binnen te kunnen. Polsbandje om en ja hoor, champagne, cocktails, eten, muziek, etc etc zoveel we maar wilde. En echt waar als je geen alcohol wilde moest je echt je best doen dat te vinden!

Door de mensenmassa op zoek naar een goed plekje. Aan het zijkant van het podium en naast de VIP ruimte stonden we prima. Om 21:00 uur was het kindervuurwerk. Nou dat is al wat er in NL wordt afgestoken volgens mij. Was heel leuk! Daarna verlichte boten die rondvaren met ook mensen erop. Om 22.40 weer even vuurwerk. En er stonden ook ineens Nederlanders achter ons dus daar gezellig mee gekletst. Om 00:00 was het dan eindelijk zover. 12 minuten vuurwerk vanaf de brug, boven ons op het opera house. Echt waanzinnig!

Rond 00:45 zijn we maar naar huis gaan lopen om de grootste massa voor te zijn, dachten we.  Nou gewoon met de meute mee hoor. Ik had geen voeten meer over. Heb gelijk maar een ' bucketlist ding gedaan of zo': op blote voeten midden op straat in Sydney gelopen.... maar hielp niet. (en ik was zeker niet de enige!!)

Om 01:30 eindelijk bij het hotel. Daar voetjes omhoog en heb dus echt giga blaren...... pff.

Welterusten allemaal en als wij wakker worden zijn jullie aan het aftellen en gaan wij de avond nog eens evalueren.

Allemaal een heel gelukkig, gezond en geweldig 2015!!!

1. Bianca:
    1 januari 2015
    Het aftellen is hier inmiddels geweest en ook wij zitten in 2015 :-)
    Nog de beste wensen meis! Zo te lezen waren jullie op een leuk "feestje". Wanneer kom je weer terug? Veel plezier daar nog. Ik ga maar eens slapen. Xx
  2. Marja:
    1 januari 2015
    Nou dat was dus weer een hele ervaring. Wij zitten ondertussen ook in het nieuwe jaar en hebben ook vuurwerk gehad, niet zo mooi als bij jullie maar toch. Goede terugreis en wij zijn blij als we jullie weer kunnen verwelkomen. XXX pama
  3. Willy en John:
    1 januari 2015
    Hay,hier is het ook alweer voorbij,het volgende feest staat gepland bij Edje en Marja,ja,je leest het goed,bereid je maar al weer voor.
    Alvast een hele goed ontbijt en een laatste dag genieten en uitrusten voor die lange reis terug.
  4. Tante Marianne en oom Wim:
    1 januari 2015
    wat een geweldige ervaringen hebben jullie opgedaan, prachtig toch om zulke dingen mee te kunnen maken. Fijn dat alles goed verlopen is en wij wensen jullie een goede terugreis.Tot ziens !