Via de Snowy Mountains naar Canberra

19 december 2014 - Blue Mountains National Park, Australië

Gisteravond zijn we gaan slapen terwijl we nog niet wisten welke kant we op zouden gaan. Gaan we de kust volgen? Of gaan we naar Canberra en dus het binnenland in? Het weer aan de kust blijft laag (21-23 graden met veel wind en buien). In het binnenland is het nu warmer 25 graden ong.

Tijdens het ontbijt toch gekozen om de kust te volgen en daar nog een keer te blijven overnachten. Bij het uitchecken vroeg de receptionist waar we heen gaan. Bij uitleg dat we het nog steeds niet wisten maar de kust nog verder uitrijden gaf hij aan dat hij Canberra aan raad en ook de rit door de bergen.... pff dus dan maar dat doen :-).

Uiteindelijk was het echt een leuke en zeer mooie rit! Zo door de bossen en door typische Australische dorpjes. Daar bij een bakkerij gestopt en koffie met iets lekkers meegenomen en onderweg gegeten/-dronken.

Dan ineens kom je uit de bossen en zit je bovenin de bergen waar het graslandschap weer overheerst en we ook nog een verdwaalde Emoe en Kangoeroe hebben gezien.

Als klap op de vuurpijl komen we de Christmas Barn tegen in een dorp van echt 3 huizen of zo. Wij gestopt en naar binnen. Nou Intratuin, Kolbach en alle winterfairs kom maar op! Wat een grote winkel met alleen maar kerstversiering!!! Ik natuurlijk helemaal in mijn element en heb wel wat leuke foute, typische Australische kerstversiering voor in mijn boom gekocht. Misschien dat ik hem toch nog opzet als ik thuis ben :-). En voor de portemonnee is het maar goed hoor dat het in NL niet zo erg is :-p.

Daarna door naar Canberra. Dwars door de stad gereden en het is echt een zakenstad. Heel klinisch maar wel modern en makkelijk rijden. We zitten op een camping aan de rand van de stad en hebben een cabin. We blijven 2 nachtjes zodat we ook nog de stad kunnen verkennen en rustig aan kunnen doen.

Vanmiddag gingen we even op zoek naar een supermarkt en zijn we uitgekomen in de grootste shopping mall (heeeelllll erg). Omdat het kerst is zijn ze hier tot 22.00 uur open dus hebben we lekker daar gegeten, geshopt en ook bij de supermarkt boodschappen gedaan.

Morgen dus de stad verkennen en misschien nog verder shoppen.

Groetjes!

1. Corrie vd Plaat:
    26 december 2014
    Hoi Debbie en reisgenote
    Vanuit een koud en donker Meerkerk geniet ik van jullie avonturen!
    Nog heel veel plezier hoor!
    Hartelijke groet
    Corrie.