Laatste stukje Great Ocean Road

18 december 2014 - Lakes Entrance, Australië

Het laatste stuk van deze weg was voor ons meer mooie strandjes en baaitjes. Onderweg nog even gestopt om naar de surfers te kijken. Was wel leuk om te zien hoe ze dan met zijn tienen liggen te wachten op een goede golf en vervolgens na een paar seconden weer onderuit gaan.

Aan het einde van de route zijn we meer landinwaarts getrokken en langs Melbourne gereden. We hebben nog even getwijfeld om Melbourne zelf aan te doen, maar gezien de aanslag in Sydney leek het ons nu praktischer om het maar even over te slaan. Daarnaast is de natuur ook zo mooi dat we toch genoeg te zien hebben.

Na dus de skyline van Melbourne te hebben bewonderd zaten we weer in de graanvelden en kleine wijnboerderijen. Uiteindelijk zijn we aanbeland in het plaatsje Emerald. En we zitten hier toch in een leuk huisje! Het is een B&B en de eigenaresse kwam \s avonds een mandje met ons ontbijt brengen.

De inhoud:
2 hashbrowns
champignons
tomaat
Vegimite (echt Australisch en lijkt op Marmite, jakkie)
ketchup
bacon
muesli
melk
Kortom, dat wordt een Engels ontbijt morgen.

En ja ja, we hebben gebarbecued! Het vlees lekker op de bbq bereid en de rest binnen. Daarna in de jacuzzi met kaarsjes (tja de Australische mannen ontbraken hier wel echt) en een filmpje opgezet. nu in ons prinsessenbed heerlijk slapen!