Great Barrier Reef

5 december 2014 - Port Douglas, Australië

Vandaag een dagje naar het Great Barrier Reef!

Wij hebben ervoor gekozen een excursie te doen naar de Lower Islands. Dit zijn 2 kleine eilandjes voor de kust waar je vanaf het strand zo het rif op kan snorkelen. Het is maar een uurtje varen met een catamaran zeilboot. Daar aangekomen en een heel pak aan waar alles ingepakt is tegen kwallen en andere stekende beestjes (heel geruststellend :-P) konden we gaan.

Onder begeleiding echt binnen 1 minuut het geweldige rif zien en heel veel visjes. Echt waar, dit is ZO MOOI!!! Omdat wij bij het kleine en lage rif waren is alles heel beweeglijk (het koraal) echt super, je ziet gewoon dat het leeft. We hebben onder andere Nemo gezien en ook barracuda's en nog veel meer! Helaas geen zeeschildpadden en haaien (niet gevaarlijk) die daar ook leven. Ik denk dat we geen echte Australische beesten gaan zien, haha.

Op de terugweg onder het genot van een klein flesje Rose champagne en heerlijke hapjes de zonsondergang bekijken en leuk geklets met geweldige Australische mensen uit Melbourne (en tips gekregen), kortom het was weer een zeer geslaagde dag!

Wat hebben we het toch slecht......

Groetjes,
Debbie

p.s. foto's komen zsm maar tot nu toe hebben we internet met beperkte MB's dus helaas gaat dat niet.....

1. Ed Simons:
    5 december 2014
    Nou dat is dus kortom geweldig geweest voor jouw en Annelies. Ben benieuwd naar de foto's.
    X MaPa
  2. Bianca:
    5 december 2014
    Nou ik kan me bijna een voorstelling maken hoe mooi het geweest moet zijn! Uiteraard benieuwd naar de foto's :-)
  3. Willy en John:
    5 december 2014
    Als jullie 'toevallig' Jack's Fruit tegen komen, vooral proeven.....al lijkt het nergens op, toch doen....

Laat maar weten wat je ervan vindt.
    Veel plezier!
  4. Dion:
    6 december 2014
    Je vertelde al wel dat het hopelijk een mooie ervaring zou worden, maar als ik de verlagen lees komen je dromen wel uit.....
    In een korte tijd dus al veel gezien en er staat jullie nog heel wat te wachten.
    Heel veel plezier gewenst, geniet ervan!
  5. Willy en John:
    6 december 2014
    Hay,ik(Willy)ben altijd wat langzamer dan John met berichtjes, maar inderdaad dat Jacks Fruit moet je proberen,paarden zijn er gek op,ziet er niet uit, maar smaakt heerlijk.
    Ik dacht dat Joost ons toen voor de gek hield en heb gewacht dat hij het als eerste at, en hij had gelijk, Heerlijk.
    Groetjes en veel plezier. Willy.( en John).
  6. Wouter:
    12 december 2014
    Super gaaf, Great Barrier Reef!