Daintree en Cape tribulation

4 december 2014 - Port Douglas, Australië

Vanochtend vroeg op (alhoewel de jetlag zorgde ervoor dat we toch al om 6 uur wakker waren) om een dag op pad te gaan.

We zijn mooi voor het hotel opgehaald om samen met een Amerikaans stel de hele dag op pad te gaan met onze gids. Eerst zijn we naar Mossman Gorge gegaan, een stuk regenwoud, waar we uitleg hebben gekregen over de verschillende bomen, varens etc. Om het geheel compleet te maken ook een echte tropische regenbui over ons heen gehad :-), maar zo goed verzorgd als alles was: poncho's kregen we gewoon mee.

Daarna op naar de krokodillen cruise. Eerst aan de rivier lekker een kopje koffie met koek gegeten en daarna de boot op. Helaas geen krokodil gezien vanwege de hoge stand van het water en de warmte. Maar het was wel prachtig om te zien.

Nu weer in de auto en overstappen op een open Landrover om een stukje off road te rijden en uit te komen bij een prachtige waterval waar we even hebben gezwommen tussen de visjes en kleine schildpadden.

Vervolgens weer verder richting Cape Tribulation. Hiervoor moesten we met een pontje de rivier over en hebben we ook nog een super lunch gekregen! Heerlijke salade, broodje en fruit, en terwijl het klaar werd gezet door de gids/chauffeur konden wij een rondje lopen op zoek naar vogels in het regenwoud. Geen vogel gezien, maar we hebben ons prima vermaakt.

Na de lunch zijn we naar Cape Tribulation gegaan. Dit is de enige plek op de wereld waar regenwoud gelijk in de oceaan komt. En het is waar Captain Cook gestrand is en aan land gekomen is. Echt heel mooi!

Op de terugweg nog een heerlijk zelfgemaakt ijsje gegeten op een ijsboerderij waar ze de meest rare vruchten kweken en ijs maken ( Sour pop en Whistle seed bijvoorbeeld).

Moe maar voldaan terug naar het hotel en nog even het zwembad in gesprongen.

Het was weer een leuke dag! Helaas is de jetlag nog steeds aanwezig dus het zal wel weer vroeg slapen worden. Maar op naar een dagje snorkelen op het Great Barrier Reef!

Lieve groetjes,
Debbie

1. Bianca:
    Wauw Deb!
    Klinkt goed je verhalen :-)
    Erg leuk om zo op de hoogte te blijven. In korte tijd ook al veel gezien. Veel plezier nog voor jullie beide.

Liefs Bianca
  2. Chantal:
    Hoi Deb,
    Heerlijk om jouw verhalen te lezen!! Jullie hebben een druk programma. Hierdoor zie je echt heel veel! LEUK!!
    Ik ben benieuwd naar jullie snorkelavonturen op Great Barrier Reef!!

Liefs, Chan
  3. Aline:
    4 december 2014
    Wat klinkt dat allemaal heerlijk! Veel plezier met snorkelen :)
  4. Marja:
    4 december 2014
    Nou dat is dus genieten van alles. Kijk maar uit voor de enge beestjes die in de mooie natuur op het land maar ook in het water zijn. Voor straks veel snorkel plezier.
    X MaPa
  5. Ans en Peter Diemers:
    4 december 2014
    Zo Debbie(en Annelies), jullie zijn gelijk al goed van start gegaan en hebben zo al leuke dingen beleefd en gezien of niet gezien. Veel plezier verder.
    Gr. Ans en Peter
  6. Ans en Peter Diemers:
    Gr. Ans en Peter
  7. Cindy:
    Hoi Debbie,
    Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen aan de andere kant van de wereld en het naar je zin hebt! Geniet ervan.
    Groetjes uit het koude Nederland.
  8. Simone:
    5 december 2014
    Wat een verhalen en wat een drukke agenda.
    Maar wat een belevenissen! Geniet ervan.
    Vanaf een koud NL de groetjes en ik hoop dat Sinterklaas en Zwarte Piet jullie niet vergeten daar!

Tot het volgende verhaal. Simone Q.