Swakopmund

21 november 2016 - Swakopmund, Namibië

Vandaag een dagje in Swakopmund. Wij hebben gekozen om vanochtend een Woestijntour te doen. We waren met 12 personen uit onze eigen groep en werden met 4x4 busjes opgehaald. Onze gids, die trouwens perfect Engels sprak, bracht ons de woestijnduinen in. Daar vertelde hij over het ontstaan (dit is de oudste woestijn), de omgeving (er leven natuurlijk geen kamelen want dit is niet hun klimaat) en toen op naar de beestjes.
Het was bar koud, veel wind en geen zon. Ik had nog dapper een korte broek aan, maar dat was wel iets te koud. Maar goed dat mocht de pret niet drukken!

Terwijl onze gids het een en ander vertelde, ging de ander op zoek naar beesten. Die markeerde hij met een slangenstok in de grond en dan konden wij ernaartoe. Grappig en eng want onze gids vertelde niet wat het was. Bij het eerste punt bleek het een woestijngekko te zijn, een heel schattig klein beetje. De tweede was iets minder grappig, de dancing white lady, een giftige spin met 8 ogen. Wel geinig om te zien want dat beestje danst echt over het zand. Vervolgens een woestijnadder (kleine slang) en als laatste een kameleon. En dat allemaal onder het zand en in de kleine struikjes. Dusssssss........

'S middags zijn we het stadje zelf in gegaan. Eerste weer heerlijke sushi gegeten en daarna wat rondgewandeld, de pier op, winkels in, eerste souvenirs gekocht, terrasje gepakt en terug naar het hotel.
Vanavond gaan we in een soort pub eten en hebben we een tafel gereserveerd. Het eten van gister was ook niet lekker en we willen niet weer het risico lopen dat alles vol is.

Morgen gaan we weer op reis naar richting de natuurparken. Ik hoop dat ik dan nog wifi heb, zo niet dan zijn we de komende dagen weer offline want in Etosha, waar we naartoe gaan hebben we geen bereik met wifi, dat weten we al.

Lieve groet,
Debbie

1. Ed Simons:
    21 november 2016
    Hoi Debbie mooie verhalen die je schrijft en beleefd. Je begrijpt dat ik zeeer benieuwd ben naar de foto's die je maakt. Je zult best gelijk hebben dat het gehobbel niets is voor mij maar ik ben wel een beetje jaloers op je en dat zal je wel begrijpen wat zou ik graag zelf die foto' s willen maken. Op naar de Big Five!
    Geniet er maar lekker van en de verhalen zullen dan wel weer in een keer komen over een aantal dagen.
    Veeeeel plezier daar ook voor Chantal.
    Groetjes van ons en een plakkert voor je!
  2. Nicolien en cees:
    22 november 2016
    Wat leuk al die beestjes ook leuk voor je moeder die is vast jaloers veel plezier verder en ben ook zeer benieuwd naar de foto's gr cees en nic
  3. Cindy:
    1 december 2016
    Wat moet zo'n beest met acht ogen?! Brrr... ;-)