Op verkenning in Seoul

28 oktober 2019 - Seoel, Zuid-Korea

Na een lange nacht (waarin we ook wel een paar uur wakker hebben gelegen) was het om half 8 tijd om op te staan. Het eerste avontuur: ontbijt....

Want OK wat krijg je en wat staat er? Gelukkig konden we brood toasten met Jam en was er yoghurt met muesli, dus dat was het ontbijt. Maar we konden ook gewoon pasta, rijst, soep, aardappelen met boontjes eten als we wilden hoor. Kortom een luxe ontbijt maar wij beginnen rustig.

Na het ontbijt de stad in. We hebben besloten het verste weg te beginnen in de wijk Gangnam, van jawel het bekende nummer Gangnam Style. Maar hoe komen we er? Met de metro, maar ja een kaart.... Er staan overal machines waar je kaartjes kan kopen en we kwamen ook een machine tegen waar we de Korea Card konden kopen, dat is een OV-chip kaart maar die geeft ook korting tot dingen, wel handig. Dus ding gekocht en opwaarderen. Dat was iets lastiger want wij hadden alleen grotere biljetten en die nam de machine niet. Maar gelukkig werd alles net bijgevuld (met kaarten en geld) en werden we gelijk geholpen door een jongen die zag dat we even niet wisten hoe of wat. Het is hier trouwens super veilig. Geld wordt bijgevuld, staat op een karretje open en bloot en de medewerkers staan er met hun rug naartoe. Nou bij ons was alles al lang en breed weg! Als mensen in een restaurant zitten en ze gaan iets halen, telefoon en of tas op tafel/stoel en weglopen hoor en niemand verblikt of verbloost.

Afijn, in de metro, overstappen, kijken welke kant op, het is een hele trip en spinnenweb maar we zijn er gekomen. Vervolgens op straat met kaart in de hand kijken waar het beeld van de handen staat (want dat is de enige bezienswaardigheid). En ja hoor, gelijk aangesproken door een mevrouw wat we zochten. Zij het opzoeken op haar telefoon en aangegeven waarheen (weer 2 haltes met de metro). Alles is nogal wel heuvelig dus soms is het best pittig lopen.

En ja hoor de handen gevonden, samen met een groot winkelcentrum waar we even wat hebben gedronken (die zitten hier veel onder de grond).

Vervolgens door naar het Namsan Park waarvandaan de cable car naar de Seoul Tower gaat op de berg. Dat was me een klim omhoog.... pff ik dacht ff dat we in San Fransisco waren.... en dat naar het station van de cable car, omhoog!

Maar goed bij de toren ook in de toren omhoog en daar genoten van het uitzicht. Helaas werd het al wat bewolkter en het zicht wat vager, maar was wel leuk.

Eenmaal beneden weer een stuk gelopen en daar kwamen we op een markt terecht, heel grappig en druk met links en rechts kraampjes en daarachter nog winkeltjes en eetstalletjes. Daar doorheen gelopen richting metro gelopen en daar kwamen we ineens op een plein waar ze optredens aan het testen waren (daar leek het op, met zingen, presentatie etc) dus daar gekeken, rondom wat foto’s gemaakt en vervolgens terug naar het hotel.

Even uitgerust en daarna Koreaans gegeven. Geen idee wat echt maar Chantal had typisch Bimbibap (rijst, rundvlees, groeten) en ik een soort kool stoofpot met rijst. Lekker hoor!

Nu na een lange dag nog even uitrusten en dan weer (hopelijk iets beter) slapen om morgen de historie te gaan zien....

Groetjes

Debbie

1. Marja:
    28 oktober 2019
    Wat gaaf is dit al om te beginnen, en dan moet de rest nog volgen. Ben zo benieuwd naar het vervolg, genieten maar dames
  2. Jolanda sterkenburg:
    28 oktober 2019
    leuk debbie het verslag kijk uit naar de volgende! veel plezier samen
  3. Toon van Vorsselen:
    Mooie foto’s
  4. Nicolien en cees:
    28 oktober 2019
    Heel leuk die foto's en succes met de heuvels 😃👍en het eten maar komt vast goed 😷🍲🍲
  5. Mariska:
    28 oktober 2019
    Leuk om jullie verhalen weer te lezen. Voorlopig gaat alles zo te lezen gelukkig voorspoedig. Veel plezier en mooie reis nog verder!
  6. Wim en Marianne:
    28 oktober 2019
    Debbie het is weer fijn je reisverslag te kunnen lezen.
    Zo te zien is de eerste dag goed geslaagd en het eten was ook goed.
    Mooie foto,s.
    Veel plezier.
  7. Jan Willems:
    28 oktober 2019
    Veel plezier en nog een goede reis!!
  8. Corrie vd Plaat:
    28 oktober 2019
    Erg leuk om weer met jou mee op reis te gaan!
    Mooie verhalen, en prachtige foto’s..
    Ben benieuwd naar het vervolg.
    Geniet ze!
  9. Bianca:
    28 oktober 2019
    Wat een mooi begin van de reis zeg! Ziet er al erg gaaf uit. Hopelijk slapen jullie wat beter 😉