Tweede dag Seoul

29 oktober 2019 - Seoel, Zuid-Korea

Vandaag stond eigenlijk de DMZ tour op het programma naar de grens met Noord-Korea, maar vanwege een uitbraak van het Afrikaanse Zwijnen Koorts gaat het niet door.

Maar dat is helemaal niet erg want we hadden nog zeker niet alles gezien. Vandaag is daarom onze culturele dag geworden. Bijna tegenover het hotel zit de Yogyesea tempel. En wat een mooie zeg! Helemaal met chrysanten aangekleed eromheen (de tuin en beelden). Echt een plaatje zo midden in de stad. Er waren ook veel lokale mensen die even kwamen bidden dus we hadden gelijk een goed idee hoe het dagelijkse leven er voor de mensen dan uitziet. Leuk om te zien en echt heel mooi. Daarna door naar een van de 2 keizerlijke paleizen in de stad die ook op loopafstand liggen. Eerst linksaf en daar kwamen we al heel veel mensen tegen die in Hanok kleding liepen. Dit is traditionele Koreaanse kleding van vroeger en kan je ook huren. Maar eenmaal bij het eerste paleis aangekomen en ons afvragende hoe we er uberhaupt in kwamen, bleek het op dinsdag gesloten te zijn, helaas dus.....

Door richting het tweede paleis, maar dan via een oude Hannok Village, een oud Koreaans dorpje. Met wat richtlijnen zijn we we er gekomen. Maar wat viel dat tegen zeg. Het was oud en nieuw door elkaar. En wat oude bouwstijl was, was nieuw of waren ze nog aan het bouwen. Maar goed.... dat kan ook natuurlijk.

Uit het dorpje weer een stukje terug en dan echt richting het tweede paleis, nu maar hopen dat dit wel open is.... en we hadden geluk, ja hoor. Kaartje kocht om naar binnen te gaan en daar een stuk over en door de bijgebouwen en grond gelopen. Maar het ‘paleis’ in, moeten we weer betalen. Toch maar doen want tja, wie weet hoe het is. Nou niet zo bijzonder haha. Maar goed even rondgelopen en de herfstkleuren komen hier echt al goed naar voren dus wel mooi ook, maar onze Europese paleizen zijn toch mooier.

Weer buiten de paleismuren eerst even op het gemak in de buurt van het hotel wat gegeten en gedronken. Daarna besloten om nog naar een deel van de stad te gaan met de metro waar we nog niet geweest waren en op de kaart veen shoppingmalls aangegeven staan. Het is 2 haltes verder dus ook niet mega ver weg want we waren en wel al redelijk klaar mee. Eenmaal uit de metro belanden we weer in een compleet andere wereld. Overal kraampjes en inderdaad meerdere shoppingmalls/warenhuizen. En ook het kleine riviertje dat door de stad loopt onder ons. Hier even wat rondgestruind en ook weer redelijk snel terug naar het hotel om daar te relaxen, blaren door te prikken en bij te komen. We hebben net om de hoek even een snelle hap gegeten en gaan nu langzaam onze koffers weer inpakken want morgen gaan we doorreizen.

Dus zo lekker nog even lezen en een spelletje doen, want we moeten ook af en toe even ontspannen.

Lieve groet,

Debbie

1. Chantal:
    29 oktober 2019
    Was weer een mooie dag! Op naar wat morgen ons gaat brengen in Gyeongju!
  2. Nicolien en cees:
    29 oktober 2019
    Prachtig met al die bloemen heel mooi
  3. Willy en John:
    29 oktober 2019
    Wat een kleurenpracht en geweldig gemaakt.
    Anders dan in nederland. Ga zo door met de foto’s, wij genieten met jullie mee.
    Voorzichtig verder !!!
  4. Wim en Marianne:
    29 oktober 2019
    Wat mooie foto's daar wordt je vrolijk van.

Groetjes Marianne en Wim.
  5. Marian:
    31 oktober 2019
    Die foto's echt PRACHTIG......
    Genieten meiden