Amsterdam - Seoul; begin van Zuid-Korea

27 oktober 2019 - Seoel, Zuid-Korea

Eindelijk is het dan zo ver! In januari geboekt en vandaag is de dag dat we op het vliegtuig stappen naar Seoul.

Pap en mam hebben ons eind van de middag weggebracht waardoor wij lekker de tijd hadden om geld op te halen, koffers af te geven, door de security checks te gaan en dan nog lekker een hapje te eten. Alles ging eigenlijk zo voorspoedig dat we al snel lekker aan het snuffelen waren en al vroeg bij de gate zaten.

We hebben ook wel gemerkt dat als je om half 10 ‘s avonds vliegt, het heerlijk rustig is op Schiphol.

Boarden ging ook supersnel en ondanks dat we in een jumbojet zaten waren we op tijd weg. We hadden lekker veel beenruimte en zaten op een rustige plek dus prima. Het is zowaar nog gelukt wat te slapen en door de meewind waren we ook ruim een uur eerder in Seoul! Dat is altijd fijn.

Nu kan het avontuur beginnen..... bus zoeken, kaartje kopen en kijken hoe het werkt. Ten eerste ook hier op het vliegveld was het lekker rustig en hebben we nog wat drinken gekocht voor in de bus want dat is een rit van anderhalf uur. Kaartje kopen ging ook snel via een automaat en dan is het net of je weer een vliegtuig instapt. Er staan mannetjes die als de bus aankomt je kaartje controleren en je koffer een nummer geven en in het ruim zetten. Die wezen ons er ook op dat de bus die wij wilden door demonstraties niet kon stoppen en we een andere bus moesten hebben. Ok kaartjes omruilen bij het loket (in prima Engels) en snel de juiste bus in. Daar kwam dan langzaam de stad in zicht. Bij de halte uitgestapt en gelukkig had ik het hotel al in een zijstraat zien liggen dus liepen we er makkelijk heen.

Inchecken ging snel en er lag zelfs van de lokale reisagent nog een envelop met nog eens al onze papieren geprint klaar. De kamer op (lekker klein maar prima), het eerste mooie Japanse toilet (met spray, deo, föhn etc) geprobeerd en een hapje eten.

Nu lekker douchen en zo nog even lekker nakletsen en het plan van morgen bedenken en dan echt ons mandje in, want nu gaat het kaarsje echt uit.

Groetjes,

Debbie

1. Cindy:
    27 oktober 2019
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Geniet ervan!!
  2. Willy en John:
    27 oktober 2019
    Hay, fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen en alles goed verlopen is....hoop dat jullie een goede nachtrust hebben maar denk dat dat geen probleem zal zijn.De vermoeidheid zal zeker toeslaan als je eenmaal tot rust komt.welterusten .groetjes...Willy ( en John natuurlijk).
  3. Chantal:
    27 oktober 2019
    Het begin is goed! Hebben we mooi gefixt. 😁 Op naar meer mooie avonturen!
  4. Willy en John:
    Japanse toilet in Korea, heel uitzonderlijk ....😇😇😇😂
    Leuk begin!!!!

John
  5. Bianca:
    27 oktober 2019
    Dat klinkt tnt al heel mooi. Fijn dat alles zo voorspoedig gegaan is. Maar wat Wil je met 2 wereldreizigers 😉. Ik kijk uit naar jullie verhalen. Veel plezier dames 😘
  6. Marian:
    27 oktober 2019
    Goed om te lezen dat jullie heen reis voorspoedig is verlopen.
    Dan kan het echte avontuur gaan beginnen .
    We kunnen niet wachten op alle leuke verhalen van jullie belevenissen

Heel veel plezier.
    Liefs Marian
  7. Jan Willems:
    27 oktober 2019
    Fijn dat de reis zo voorspoedig is verlopen en nu genieten maar!!!

Veel plezier
    Jan
  8. Angelina en René:
    27 oktober 2019
    Het avontuur kan beginnen....heel veel plezier!
  9. Wim en Marianne:
    27 oktober 2019
    Fijn om te lezen dat de reis en aankomst in Zuid Korea goed verlopen is.
    Nu lekker slapen en voor morgen een fitte start.
    Volop genieten van jullie avontuurlijke reis, veel plezier.
  10. Ed Simons:
    27 oktober 2019
    Leuk om weer “ mee” te kunnen genieten van je reis ervaringen. We volgenden jullie vlug nog tot boven Mongolië toen vielen wij weer in slaap...😉
    Veel reis plezier nog dames!👋🏻
  11. Ans en Peter Diemers:
    28 oktober 2019
    Debbie en Chantal, leuk om jullie weer te gaan volgen. De reis is begonnen en tot dusver gaat het voorspoedig voor jullie. Wij wensen jullie verder een leuke vakantie en kijken uit naar het vervolg van deze reis.
  12. Johan van der Velde:
    28 oktober 2019
    Leuk te horen dat je weer een verre reis maakt ik ga je volgen misschien in de toekomst wat voor mij.
    Verder een prettige vakantie en veel plezier onderweg.
  13. Nicolien en cees:
    28 oktober 2019
    Fijn dat de reis zo goed is verlopen en ben wel benieuwd naar alle verhalen die volgen heel veel plezier