Daar gaan we…. Op naar Canada!

14 augustus 2022 - Richmond, Canada

Vandaag is het dan eindelijk zo ver. De dag dat we eindelijk vertrekken naar Canada.

Eerste pluspunt hebben we al; we zijn klachtenvrij gebleven.

Om 7 uur zijn we vertrokken vanuit Meerkerk. Renee is weer zo aardig geweest om ons naar Schiphol te brengen, bedankt!

Na een voorspoedige reis kwamen we aan op een, van buiten gezien, rustig Schiphol. Dat was al de eerste winst. Ook werd er niet gecontroleerd om de vertrekhal in te komen en konden we gelijk naar de checkin balie om te wachten tot die open ging.

Bij de checkin werden we alleen niet zo leuk verrast; Astrid haar Visum bleek niet goed te zijn…. Oh nee?! Er was na even lang controleren en kijken maar 1 oplossing, het opnieuw aanvragen…. Dus daar gingen we; in paniek natuurlijk, en op de telefoon, alles opnieuw aanvragen. In de haast en stress, niet de echte site gebruikt maar een door gelinkte…. Ook nog 10 keer zo duur en wederom paniek want het kon van 1 tot 72 uur duren voordat het goed kwam!! Dus weer naar de juiste website en net toen ik alles had ingevuld kreeg Astrid de mail binnen dat het goed was. Snel bij de balie kijken of dit ook in het systeem al klopte, en ja hoor! Dan krijg je ineens snel je boarding-pass :-).

Door naar de security, maar daar viel het reuze mee! In vergelijk met mijn reis 1 maand geleden vanuit dezelfde vertrekhal; ruim 3/4 korter! En met nog geen 45 min waren we er door. Ppfffff nu koffie!

En tijd om te boarden. Maar ja ook daar weer vertraging en we zijn met 2 uur vertraging vertrokken. Dus volgende stresspunt; halen we connectie.

Gelukkig werd al snel duidelijk dat er wel wat tijd ingehaald kon worden maar toch…. Wel vertraging. Maar kan niet anders zeggen; eerst mochten de mensen eruit die connecties hadden en dat was de helft! Ook nog veel mensen die dezelfde vlucht moesten hebben als wij. Dat is altijd goed, hoe meer, hoe eerder er gewacht wordt.

Maar omdat we van buiten Canada komen eerst de douane…… hoe lang gaat dat duren…. Niet lang! Met kiosken paspoort scannen (dan weten ze of je alle formulieren etc hebt ingevuld) en nog even langs een persoon voor extra check en door. Dat ging snel! Nog een stuk lopen, maar we gingen onze vlucht halen, want die was iets verlaat. (Waarschijnlijk om op alle vertraagde passagiers te wachten). En we hebben het gewoon gered!!! Een opluchting, want dit was het stuk waar ik het meest tegenop zag.

Na wederom een rustige vlucht is iedereen kapot. We staan gelukkig zo bij de bagageband en jawel al onze koffers rollen er al snel af. Gelijk door naar de autoverhuur waar we ook gelijk aan de beurt waren.

Daar even de administratie doen en vervolgens konden we inpakken. 1 Toyota RAV en 1 Kia model canadees, geen idee, stukje kleiner maar de 7 koffers passen in de 2 auto’s, dat is het belangrijkste.

Het hotel is gelukkig 10 min rijden en na het inchecken nog even snel een klein hapje gegeten om de hoek.

Nu naar bed….  Voor jullie goedemorgen en voor ons welterusten.

Lieve groet

Debbie

1. Nellie:
    14 augustus 2022
    Hele fijne vakantie en ik ben benieuwd naar jullie verhalen en foto’s.
  2. Ans en Martin:
    14 augustus 2022
    Heel fijne vakantie. Ook van Ans.
  3. Chantal:
    14 augustus 2022
    Wat fijn dat alles relatief voorspoedig is verlopen. Nu is het dan echt tijd om te gaan genieten. Eerst lekker slapen en morgen fris starten met jullie een prachtige reis. Geniet!
  4. Annelies:
    14 augustus 2022
    Nu kunnen jullie dan heerlijk gaan genieten! Veel plezier met elkaar.
  5. Willy en John:
    14 augustus 2022
    Niet te denken dat Astrid achter had moeten blijven, gelukkig niet gebeurt. We hebben jullie op Flightradar gevolgd en zagen dat de andere ook verlaat was, gelukkig. Heel veel plezier in Canada en uiteraard ook goed weer toegewenst en reis voorzichtig! Heel veel plezier samen.
  6. Anita van Schaik:
    14 augustus 2022
    Hans en ik wensen jullie een hele mooie reis
  7. Lily Vos:
    14 augustus 2022
    En nu genieten met z’n allen.
  8. Cindy:
    14 augustus 2022
    Gelukkig is de reis met wat stressmomenten hier en daar goed verlopen. Nu lekker slapen en dan genieten van jullie vakantie!
    Groetjes aan iedereen,
    van Pascal, Cindy en Luc
  9. Bianca:
    14 augustus 2022
    Super leuk dat we jullie reis weer kunnen volgen via je verhalen!
    Gelukkig zijn jullie goed aangekomen en kan het genieten gaan beginnen 😊. Veel plezier en geniet!
  10. Ina ijpelaar:
    14 augustus 2022
    Gelukkig alles goed gegaan.
  11. Wim en Marianne:
    14 augustus 2022
    Nu de stress voorbij is en lekker uitgerust begint de echte vakantie.
    Nu maar genieten en veel plezier.😎
  12. Gerda Westland:
    14 augustus 2022
    Leuk jullie weer te volgen op reis in Canada. Veel plezier allemaal.
  13. Johan van der Velde:
    14 augustus 2022
    Leuk Debbie dat je aan mij denk en dat je bevindingen van de reis met mij wil delen
  14. Jasper:
  17. Jan Willems:
    Heel veel plezier gewenst Debbie
  18. Ans en Peter Diemers:
    14 augustus 2022
    Wat fijn om te horen, dat jullie na zo’n zenuwslopende dag toch goed aangekomen zijn. Wij wensen jullie een mooie vakantie toe
  19. Conny de Ruiter:
    14 augustus 2022
    Wat fijn om het zo te lezen en te volgen!! Fijne reis verder, ik kijk uit naar de verslagen!
  20. Angelina en René:
    14 augustus 2022
    Oooh, wat een paniek zeg 🙈. Gelukkig is alles dan toch nog goed gekomen. Nu kan jullie mooie reis dan eindelijk gaan beginnen. Hopelijk komen er geen andere rare fratsen. Heel veel plezier voor jullie.....geniet ervan!
    Groetjes: de buurtjes en een dikke 😘 van Dex.
  21. Gerrit en Monic:
    14 augustus 2022
    Deb en rest van de familie, heel veel plezier en hopenlijk nu geen problemen of verassingen meer , grt
  22. René en Anneke v Spronsen:
    15 augustus 2022
    Fijn dat jullie er nu zijn na de eerste strubbelingen,geniet met zijn alleen van het mooie Canada ,liefs René en Ann