Vinales

9 september 2015 - Vinales, Cuba

Vinales
Vandaag een busrit voor de boeg. En of het eten nu inderdaad niet goed is geweest, ik had vanochtend inderdaad wel last. Nu de hele dag de bus in (als dat maar goed gaat...) Gelukkig wel :-)
Havana uitgereden via de dure en duurste wijk (waar Rafael Castro nu woont) en de natuur in. Veel palmbomen, tabakplantages en rijstvelden. Onderweg op de snelweg van alles gezien, koeien, fietsers, mensen die er lopen etc. Omdat het openbaar vervoer te druk is staan mensen er te liftenen zie je regelmatig oude vrachtwagens met daarin staand of zittend mensen.
Onderweg zijn we bij een likeur en sigarenfabriek gestopt. Klein maar wel leuk om te zien. De likeur wordt alleen daar gemaakt van een bepaalde vrucht en is erg lekker!
Daarna weer bij een privé restaurant gegeten en dat was heerlijk! Eindelijk een uitgebreidere menu kaart met ook broodjes, pizza en pasta en niet alleen kip, rundvlees, vis en varkensvlees met rijst. Heb dan ook een heerlijke spaghetti gegeten!
Vervolgens zijn we door de bergen in gereden en hebben we een grot bezocht waar we met een bootje door hebben gevaren. Aan de andere kant stond de bus weer netjes op ons te wachten.
Uiteindelijk zijn we aan het eind van de middag in het hotel aangekomen en konden we relaxen en van het prachtige uitzicht genieten. Dat heb ik ook gedaan op mijn schommelbankje! Heerlijk, eindelijk rust, natuur (en geen uitlaatgassen en lawaai) en even bijkomen. 's Avonds weer heerlijk gegeten (kreeft) bij een privé restaurant met de hele groep (meer is er niet) en nu lekker slapen en hopelijk voel ik mij morgen beter.