Salsa

8 september 2015 - Havana, Cuba

Salsa les
Vanmorgen was het zover, met zijn allen salsa-les! En dat in het theater!
We kwamen na een wandeling door een echte arbeiderswijk aan bij het theater, trap op en ja hoor in een klein oud danslokaal met spiegel moesten we aan de bak :-). Stap voor stap langzaam alles leren, heel grappig want er zijn altijd mensen zonder ritme gevoel.
Na 2 uur zat het er redelijk in en moesten we proberen samen te dansen. Dat was wat lastiger omdat je eerst van elkaar af gaat en dan naar elkaar toe, dat is best gek. Maar goed we hebben lol gehad en gelachen. 2 uur was lang zat in zo een klein lokaal, snikheet, dus de workout van de vakantie hebben we gehad!
Buiten stonden de Coco-taxi's op ons te wachten die ons via een route naar het hotel terugbrachten. Coco-taxi's zijn kleine 3 wielers die lijken op een gele kokosnoot.
Scheurend met die dingen achter elkaar door Havana. Wel met risico maar we zijn heelhuids teruggekomen. En zitten nu onder het roet en olie van alle uitlaatgassen van die oude auto's :-(. Tussendoor ook nog ergens in een straatje gestopt waar men met kunstprojecten kinderen leert om artistiek te zijn en waar een schilder (Salvador) zijn werken hangen en van zijn leerlingen. Gek maar blijkbaar hoort het bij Cuba.
Vanmiddag waren we vrij. Dus zijn we met een groep van 8 de stad in gegaan, hebben wat gegeten en zijn vervolgens terrasje, stukje lopen, terrasje gaan doen. Aan het eind hebben een aantal nog souvenirs gekocht op een klein marktje en weer naar het hotel om op te frissen.
Op naar het eten in een family house. Een restaurant in de woonkamer! Door de keuken naar binnen en daar zaten we dan bij mensen in huis. Klein maar grappig, midden in Havana. Ik heb gelezen dat dit veel gebeurd in Cuba en dat het officieel verboden is, maar dat veel mensen dit doen om iets bij te verdienen. Eerlijk gezegd vond ik het een beetje eng met het eten (als het maar niet bedorven is), dus ben voorzichtig geweest met een beetje te hebben gegeten van het vlees en verder rijst met bonen. Kijken hoe het valt, morgen weten we meer! Iedereen heeft heerlijk zitten smullen en dat voor 15 euro p.p incl cocktails en nagerecht.