Start van de reis

6 september 2015 - Havana, Cuba

Start van de reis, Amsterdam-Havana
Vandaag was het dan eindelijk zo ver, Cuba, met een groep en alleen.....
Op Schiphol aangekomen was het superdruk, hoe ga je daar mensen vinden die je nog nooit hebt gezien? Nou ik ga maar mijn tas inchecken. Terwijl ik sta te wachten zie ik twee mannen staan waarvan ik denk; dat zouden weleens 2 van mijn groep kunnen zijn. Hup uit de rij en er op af en ja hoor; goed gegokt. Na 30 minuten staan we met een aardige groep en dan nu maar koffers inchecken en door de security. Gelijk valt een last van mijn schouders; leuke groep leuke mensen, dat komt wel goed.
Samen nog een bakkie koffie gedaan en op naar de reis van 10 uur. Ik zat ook nog in een rij met allemaal mensen uit de groep en om ons heen ook nog mensen die we niet eerder hadden gezien. gelukkig ging de reis goed en redelijk snel en landen we veilig en eerder dan verwacht in Havana.
Nu door de douane (na de douane nog een keer handbagage secruritycheck ) en wachten op de koffers. Toen de reisleider gezocht en deze wees er gelijk op geld te wisselen. En dat met 25 man op Cubaans tempo :-).
Gelijk een dot geld gewisseld en wel nodig want de prijzen zijn ongeveer gelijk aan onze Euro (voor toeristen dan, want Cubanen hebben zelf weer een andere valuta)
In de bus besloten dat we met zijn allen gaan eten vanavond. Ingecheckt in een prima, oud hotel. Knus maar prima! Ff lekker opgefrist en nog een uur geborreld en gekletst met elkaar. Toen in de bus en in een super leuk restaurant goed gegeten! (    leek wel de achtertuin van mensen) Maar met muziek :-) (live). Net nog even een Mojito gedronken als slaapmutsje en met echte Cubaanse rum en nu lekker slapen. zzzzzzzzz truste