Saroa

11 september 2015 - Soroa, Cuba

Saroa
Vandaag zijn we weer met de bus een klein stuk gereden naar het dorpje Saroa. Nou ja, dorpje.... 2 bezienswaardigheden en een hotel.
Onderweg zijn we nog even in het dorpje Vinales gestopt om voor een aantal mensen geld om te wisselen en de rest kon wat lopen en foto's maken. Verder relaxed een koffiepauze gedaan en door.
Toen bezienswaardigheid 1: de orchideeën-tuin. Leuk met 700 soorten orchideeën al stonden er in mijn optiek meer andere planten tussen maar goed. Toen overgestoken naar de andere kant van de straat en daar geluncht met een tosti.
Op naar bezienswaardigheid nr 2 als je wilt, de waterval. 250 treden op en af en ja hoor, een kleine waterval waar je onder kon en vervolgens weer dat hele eind omhoog :-). De workout hebben we weer gehad want de luchtvochtigheid is enorm! (daarom groeien orchideeën hier zo goed. Pff ik wist niet dat ik zo kon zweten zeg! (sorry voor de details).
150 meter verder lopen en daar was het hotel (zo groot is het dorp dus). Sleutels kregen we gelukkig op tijd en snel het zwembad ingesprongen. Daar nog een goede tropische bui over ons heen gekregen en verder in de zwembadbar gerelaxt, lekker gedoucht (met weer warm water na 2 dagen een koude douche). Bij de boerin gegeten waar weer alles op tafel kwam, dit keer varken, lam, krab en witvis.
Op de terugweg heeft onze buschauffeur weer voor DJ gespeeld met zijn muzieksmaak en discoverlichting en zelfs bij het hotel nog gezongen en een dansje gedaan :-).
Bij terugkomst wilden we nog een slaapmutsje doen in het hotel maar helaas, de bar was gesloten.
Vroeg naar bed en morgen gelukkig weer door. Het complex is echt achterhaald (badkamer is nog het beste) en er is echt niets!