Barossa Valley

10 december 2014 - Nuriootpa, Australië

We hebben in ons appartement heerlijk uitgeslapen en na rustig aan te hebben gedaan weer op pad gegaan. Dit keer op naar Barossa Valley, een van de vele wijndistricten rondom Adelaide. We hebben binnendoor getuft en het was erg mooi! Veel graanvelden en dan ineens velden met wijnranken. Heel bijzonder. En jawel! 1 kangoeroe in het veld, en levend!!!! Jippie, hebben we die ook gezien.

Helaas is het weer vandaag minder en nu we op onze plaats van bestemming zijn giet het gewoon en is het nog maar 21 graden.

Maar we hebben de boerderij en bijbehorend winkeltje van Maggie Beer bezocht. Voor degene die Australia Masterchef kijken, zij is af en toe gast beoordelaar. Het was leuk maar ja met de regen hebben we alleen even in het winkeltje gekeken en geproefd (niks gekocht).

Daarna maar lekker op de hotelkamer gekletst en nog even rondgewandeld in het dorpje.

Morgen gaan we weer verder zuidwaarts naar Cape Jervis. Weer lekker toeren door de wijngebieden en hopelijk ook ergens aan (en proeven ;-)).

Lieve groetjes!

1. Marja:
    10 december 2014
    Gelukkig, die kangoeroe kun je afstrepen van je lijstje. Maar het is wel even verfrissend dat het weer nu iets koeler is, kun jullie even bijkomen van de hitte, want die zal wel weer terug komen.
    Niet te veel proeven van al die wijn, want daar wordt je alleen maar dronken van. Geniet verder jullie beiden
    xxxpama
  2. Jan Willems:
    10 december 2014
    Rustig met de wijn hoor Deb. Uit ervaring weet ik dat de wijn uit
    Barossa Valley bijzonder lekker is. Nog een hele fijne voorzetting van je reis.

Groetjes Jan
  3. Chantal:
    Hoi!!
    Een kangoeroe en Maggie Beer. Meer Australisch kan het bijna niet worden! Echt super dat jullie het zo naar je zin hebben!
    Ik geniet hier mee vanuit ons koude kikkerlandje door jouw verhalen Deb. Erg leuk om je zo te kunnen volgen.
    Veel plezier nog daar!!
    X, Chan
  4. Aline:
    10 december 2014
    Veel plezier in de wijngebieden, proost!! :)
  5. Nicolien en cees:
    10 december 2014
    Leuk een kangoeroe en wat het weer betreft altijd nog beter dan hier maar bij jullie is het ook heel wisselend veel plezier met het wijn proeven gr cees en nic