Het laatste stukje outback

9 december 2014 - Port Augusta, Australië

Vandaag weer op tijd weg om de laatste 550 km door de  outback te rijden.

Geloof het of niet, we zijn 2 fietsers voorbij gereden die deze weg dus op de fiets doen.... nou echt voor geen goud. Met de auto is het al een hele rit en drama. Je kijkt oneindig naar de horizon en het landschap veranderd af en toe. We hebben welgeteld een paar levende beesten gezien; 1 Emu, een paar koeien en een paar schapen. De rest dood langs de weg.

Maar goed we hebben het gehaald en zijn aanbeland in Port Augusta, net boven Adelaide. We hebben een super grote kamer/appartement gekregen en hebben lekker gerelaxed. Morgen gaan we wel door maar waarschijnlijk door de heuvels van Adelaide naar een van de vele wijnregio's.

Ik heb begrepen dat het bij jullie nu echt winter is en vriest.... nou wij hebben verkoeling gezocht in het zwembad omdat het hier zo een 38 graden is :-p. Maar kerstsfeer is hier ver te zoeken. Ze doen hun best, in de supermarkt stikt het bijvoorbeeld van chocolade etc. Maar het blijft toch vreemd.

Groetjes!

1. Cindy:
    9 december 2014
    Wat een avonturen! Geniet van de warmte daar; als je weer thuis bent is er vast nog wel wat winters weer voor je over... ;-)