Winkelen en de brug beklimmen

28 december 2014 - Sydney, Australië

Vanochtend best vroeg wakker. In het hotel prima ontbijtje gehad en daarna maar de stad in. Het was nog vroeg dus we zijn door Hyde park gelopen en via Marin Place terug. Dit is waar de gijzeling is geweest. Het gebouw is nog steeds dicht en de ramen zijn dichtgeplakt met plastic. Triest om het dan toch zo te zien. Een stukje verderop nog een soort tent met wat bloemen erin en foto's van de overledenen. Maar de bloemenzee is van de week al weggehaald en overgebracht naar een andere locatie.

De winkels gingen langzaam open dus zijn we maar eens gaan shoppen. Het valt mee maar we hebben wel het eea gekocht. Rond de middag zijn hebben we heerlijk een broodje in het park gegeten en zijn we terug gegaan naar het hotel om te relaxen (en te stressen) voor de volgende activiteit: de Bridge Climb.

We hebben een klim gereserveerd op de Harbour Bridge bij zonsondergang. We zijn aan het eind van de middag dus naar de wijk gegaan(vrij dichtbij) en deze is heel leuk! De rocks, gezellig, oud, eettentjes, cafeetjes, boetiekjes etc etc

Afijn, eindelijk was het zover. Na een uur instructies, aankleden, insnoeren, zekeren, zonnebrand op etc etc gingen we dan. Het eerste stuk was eigenlij het engste. Je loopt dan nog onder het wegdek en kan naar beneden kijken door je voeten, das dus best eng als je de hoogte echt ziet. Na een aantal stijle trappen stonden we dan op de bovenste boog en zijn we omhoog gelopen. Echt supergaaf! Foto's onderweg werden netjes genomen (want je mag echt niets meenemen en alles zit vast. Zonsondergang was mooi en in het donker zijn we dus weer naar beneden gegaan. Dan zie je mooi de stad!

Echt een aanrader voor iedereen die nog eens in deze stad komt! En wij zijn gewoon supertrots op onszelf dat we het hebben gedaan. En zullen morgen vast spierpijn hebben :-P.

Nu lekker met wijn en chips nog ff tv kijken en dan vallen de oogjes denk ik heel snel dicht.

Lieve groetjes!

1. Chantal:
    Hoi!
    Wat gaaf zeg! Zo stoer dat jullie het gedaan hebben!

Liefs, Chan
  2. Aline:
    29 december 2014
    Krijg het al bijna benauwd als ik erover lees ;) Maar gaaf zeg, tof dat jullie dat gewoon doen!

Wil jullie ook alvast een hele fijne Oud&Nieuw wensen!! :) :) Ben benieuwd!

Liefs
  3. Wouter:
    29 december 2014
    Een klim op de Harbour Bridge by night is natuurlijk super cool!
  4. Tante Marianne en oom Wim:
    Hallo Debbie,
    Wat een moedige dames om dit te doen. En nu nog voorzichtig
    met vuurwerk!
    Wij wensen jullie nog fijne dagen en een super jaarwisseling.Geniet vooral nog deze dagen. Liefs en xx
    oom Wim, tante Marianne
  5. Corrie vd Plaat:
    Wauw!
    Wat een Bikkels!
    Knap hoor,fijne vakantie verder.
    Groetjes Corrie.