Cairns - Uluru (Ayers Rock)

7 december 2014 - Uluru-kata Tjuta National Park, Australië

Om 5:30 kwam het shuttlebus weer netjes voorrijden (ze zijn hier ondanks de warmte echt altijd op tijd).

Na 3 uurtjes vliegen kwam de grote rots in de woestijn in zicht. Uit het vliegtuig was gelijk al te voelen dat het warm zou worden maar nu was het wel droge warmte (29 graden).

We stapten zo binnen en stonden gelijk bij de autoverhuur, al voordat we de koffers hadden :-). De auto sleutels gekregen en we mogen in een mooie rode (valt dus lekker op) Nissan Dualis (Quasqai in NL).

We konden gelukkig gelijk inchecken en hebben de koffers uitgeladen en boodschappen gedaan. Daarna ff lekker op de kamer wat gegeten en op naar Uluru (Ayers Rock).

Inmiddels is de temperatuur gestegen tot, jawel 43 graden! We zijn snel uitgestapt om foto's te maken en hebben echt een heel klein stukje gelopen, maar het zweet verdampt bijna. Er wordt ook aanbevolen om per uur min. 1L water te drinken (en ieder kwartier). Dat doe je ook vanzelf!

We zijn ook alweer snel omgekeerd en hebben de middag op de kamer doorgebracht. Het is gewoon te heet.

Zonsondergang wilde we gaan bekijken en net toen we de deur uit wilde gaan zag ik een gigantisch beest(kakkerlak dachten we) in de gordijnen hangen. Wat doen we: zelf doodslaan of receptie bellen?! Receptie bellen :-). Er kwam snel hulp, maar toen die eenmaal het beest slag werd hij bijna lijkbleek. Een Hornet was het en hij was er doodsbang voor. Gewapend met de Yellow Pages (telefoonboek) kwam hij terug maar vertelde wel dat als hij hem niet te pakken kreeg het beest super agressief werd en we zsm weg moesten. Hij had het beest te pakken maar toen hij het boek losliet was hij nog niet dood.... ik ben nog nooit zo snel de badkamer in gesprongen, Annelies naar buiten en de arme jongen ook. Maar hij was snel tengronde gegaan en we hebben hem nog doodgemaakt....

Pff, nu snel auto in om de zonsondergang nog te zien. Dat was echt waanzinnig!
Morgen een dag rijden door de outback, ben benieuwd.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Alie & Jan:
    8 december 2014
    Weet je wel hoe gevaarlijk die beesten zijn?. Maar jullie hebben het mooi gefixed... Veel plezier verder en een goed vervolg, geniet er van.
  2. Jan Willems:
    8 december 2014
    Wat een avonturen Deb en dan was dit maar alleen een insekt!
    Lijkt mij een geweldige ervaring om de heilige berg van de oorspronkelijke bewoners van Down Under te aanschouwen en de facinerende omgeving met zijn bewoners en flora en fauna.
    Ben jaloers op je (grapje). Kijk uit naar je volgende verhaal en foto,s Veel plezier
    Groetjes Jan
  3. Nicolien en cees:
    9 december 2014
    Gadver zie je wel enge beesten daar hou ik dus niet van maar het is goed afgelopen veel plezier en kijk uit voor enge beesten en knappe mannen xxxxxx