Naar de Okavangadelta

26 november 2016 - Okavango Delta, Botswana

Vannacht had ik onverwacht een logeetje, Chantal :-). Gezellig hoor! Alleen de reden iets minder. We gingen na de braai, die overigens fantastisch gezellig en lekker was naar onze huisjes. Wel samen even een inspectie doen, want ja het slapen was al een dingetje wat ons betreft. Zeker omdat we tijdens de braai al aangevlogen werden door reuze torren, en weet ik wat meer dag vliegt, wat overigens wel tot grote hilariteit heeft geleid. Dus eerst naar mij en daar was eigenlijk niks. Toen naar Chantal, nou, de voordeur opendoen was al een dingetje. Voor de deur lag het bezaait met vliegende dingen...... Ik de voordeur opgedaan, maar de hele vloer lag onder!!!!!! Nou dus spullen pakken en naar mij natuurlijk. Gelukkig had ik een bed over! En eigenlijk ook wel fijn met zijn tweetjes.
Vervolgens bij mij nog twee spinnen doodgeslagen en toen proberen te slapen.

Nu vanochtend zijn we naar de Okavangadelta gegaan in Botswana, dus weer stempelen bij de grens. Langs de weg allemaal dorpjes, verschrikkelijk veel koeien en ezels op de weg en alle kindjes enthousiast zwaaien als we langskomen rijden, leuk hoor! We hoeven niet heel ver dus gelukkig waren we met de lunch op plaats van bestemming, en wat voor een!
We zijn van de hoofdweg afgeslagen en 4 km over een zandweg (echt hobbel de bobbel) gereden door een soort bos. Uiteindelijk de truck geparkeerd en daar stond een grote 4x4 wagen ons op te wachten. Sommige hadden voor 2 nachten een rugzak gepakt, maar ik vond het goed, hadden ze niet doorgegeven en mijn tas paste prima in de truck :-). Toen nog 7 km door langs weer een dorpje en plasje waar kinderen aan het zwemmen waren en de mama's aan het wassen. Echt enorm leuk. Maar oh oh waar komen we uit..... in een lodge met allemaal safaritenten op palen aan de delta. Echt prachtig!

Hier zijn Chantal en ik vrijwillig samen op een kamer gegaan, want er waren te weinig 1 persoonstenten. En aangezien het toch een tent is bij grote en vreemde beesten, ook wel weer fijn ;-).

De lunch stond klaar voor ons en we werden verwelkomt door de eigenaresse die dit allemaal heeft opgezet met haar man (die is vorig jaar overleden), 10 jaar geleden. Echt, hier wil ik wel wonen, maar het is echt in de middel of nowhere...... dus maar niet.

Na de lunch even tijd om te relaxen, om 16.00 uur stond de high tea klaar (cake en koffie/thee). En daarna de boot op voor een sunset cruise.
Voor die tijd hebben we maar gedoucht want ja, als het licht uit is sta je wel buiten je tent te douchen... en dat met beestjes, laat maar ;-).

Tijdens de boottocht een kleinere krokodil gezien en in de verte een nijlpaard. Verder veel vogels en ook een prachtige zonsondergang.
Van de boot af, stond het avondeten weer klaar, drie gangen en het was heerlijk!
Daarna nog even lekker een typisch Afrikaans drankje gekregen (springbokje (mintlikeur en amarula), lekker!
Toen naar bed en heerlijk geslapen!

1. Nicolien en cees:
    29 november 2016
    Mooi alleen jammer van die beestjes en spinnen niks voor mij dus
  2. Cindy:
    1 december 2016
    Ik haat vliegende dingen, haha...