De eerste dag truck (trok) naar Springbok

16 november 2016 - Springbok, Zuid-Afrika

Vanochtend om half 6 de wekker gezet, om 6 uur de koffer in de safaritruck, en snel ontbijten.
Om half zeven gingen we dan op weg, nou ja, eerst even boodschappen doen en nog pinnen in het winkelcentrum (peuzeltjes voor onderweg, en natuurlijk water). Ook genoeg geld want de komende dagen kan dat lastig worden, alhoewel; we kunnen overal met creditcard betalen.

Vervolgens nog even een laatste foto-stop gemaakt van Kaapstad met de tafelberg. Dit vanaf een strand dat vroeger alleen voor blanken was, hoe bedenk je het eigenlijk, maar goed.

Vervolgens gestart aan onze tocht van zo een 570 km naar Springbok daar is niks te doen, het is enkel een tussenstop en tevens onze laatste plek in Zuid-Afrika. Onderweg nog een goede opstopping gehad omdat er gister een truck van een berg gereden is, en ja die werd nu geborgen. Dus daar stonden we een uur stil. Overigens de truck (op foto als het lukt deze te plaatsen) staat hoog op zijn wielen, alle tassen zitten in een soort locker met nummer en hebben geen airco. Hobbel de bobbel (pap niks voor jou, en Ans D. ook niet voor jou want je bent zo ziek). Maar goed wij kwamen als laatste binnen en zaten voorin, business Class, met veel beenruimte. En tafeltje (laag) wat de vriezer is.

We hebben onderweg een eerste stop gehad waar onze reisleider Cardi voor iedereen water heeft gekocht. Daar verzorgde zij ons ook met crackertjes met smeersels en konden we gratis wijnproeven en kopen, dat ook maar gedaan. Voor nog geen 10 euro was de buit (2 flessen wijn, 3 pakken zelfgemaakte koekjes). Van de prijzen blijven wij ons verbazen, het is echt goedkoop.

Daarna door naar de lunch in een klein gat. Onderweg al de keuze doorgegeven en wat denk je; belanden we toch in een leuk plekje! Ooit heeft er iemand een katholieke kerk gebouwd, later zijn nonnen gekomen en nu is het hele complex omgebouwd tot restaurant met terrasje met voortreffelijk (waar niet) eten. Daaromheen zijn kleine vakantiehuisjes gebouwd. Echt super. Nog even in het kerkje gekeken en weer door.

Nu aanbeland in Springbok en met de groep van een buffet gegeten. We leuk om nu iedereen te leren kennen. En ja er zitten ook aardige mensen bij hoor :-), ook vreemde snuiters, haha. Nu naar bed want morgen gaat de wekker weer vroeg (6 uur) en dan gaan we naar Namibië. Ik ben benieuwd....

Groetjes,
Debbie

1. Ans en Martin:
    21 november 2016
    Het is een wel een mooie avontuurlijke reis Debbie. Veel plezier op je verdere tocht naar Namibië